Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 35

Tråd: iPad

Lieutenant ChrisseNisse sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Norway
    Svar
    87

Standard iPad

Hva er førsteinntrykket med Apple's iPad?
    Vil du kjøpe deg en?
    Idè-layout-opptak-redigering-premiere!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Fullstendig latterlig. Jeg klarer ikke se noe bruksområde for meg med den. Den er enda dummere enn både iPod og iBook til sammen. Jeg skal aldri ha en. Men nå ligger til historien at jeg heller aldri har hatt laptop eller en mobil med mer enn 2MP bildeoppløsning og heller ikke ser hensikten. Alt dette vil jo alltid være dårligere enn sine storebrødre speilreflekskamera, stasjonær PC og HDTV. Å sløse bort pengene på disse latterlige utgavene som bare ender i gulvet eller i vannet og etterlater mindre penger til handling av storebrødrene er helt utrolig. Jeg er ikke imot utvikling og teknologi, jeg er imot at utviklingen plutselig betyr dårligere kvalitet for en dyrere penge. Jeg liker å slippe å styre med elektriske dippedutter når jeg er borte fra kontoret. Jeg liker å ikke kaste bort tiden min på å være tilgjengelig. Lenge leve knallgule post-it-blokker for alle filmideer i all framtid. Alle som kjøper iPad er statusjagende saueidioter.
    Sist endret av Kenny Wang; 27th January 2010 kl 21:10

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Elverum
    Svar
    67

Standard

Jeg skal ha ipad!

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Sitat Opprinnelig postet av tom3008 Vis post
    Jeg skal ha ipad!
    Takk for at du understreker poenget mitt.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Leste at den ikke har USB... om det stemmer så er hele greien ubrukelig i mine øyne. Du kan se på film, surfe på nett, lese bøker og spille - men flash støtter den ikke. Krysset fingrene for at Apple ville gjøre noe revolusjonerende som fikk andre produsenter til å gi jernet, men nå ser det ut som Microsoft må trå til med sin Courier (prototype).

Ellers håper jeg at dette blir starten på et marked som tidligere ikke har klart å ta av. Ser bruksområdet for en filmskaper, med tanke på at man kan ha med seg manus, notater, timeplan, osv. uten å bære med seg en hel bunke ark.

(legger til link til Courier i parantes, for å ikke skitne til meningen med tråden: http://gizmodo.com/5365299/courier-f...-secret-tablet)

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard

Siden november har jeg lest og sett små oppdateringer, bilder og underground visninger av denne dingsen, og sier bare en ting.. waste of money!

Har da lyst på en, men kommer adri til å kjøpe den..
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Haugesund
    Svar
    124

Standard

Jeg er ganske enig med Kenny Wang! Det er ganske mye waste... de tjener sykt på sånn at folk forbruker ting. Det værste er at den koster ganske mye bare pågrunn av den har merket Apple. Jeg er fornøyd så lenge jeg kan sende meldinger og ringe med en mobil, hvorfor betale 1000kr + for et jævla dårli kamera på en mobil?

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Jeg ser egentlig ingen bruksområder for iPad hos meg, så... Nei, hva skal man med det... Sikkert noen som finner bruk for det.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Sandefjord
    Svar
    164

Standard

Ser ikke poenget med en stor ipod touch man ikke kan ha i lomma.

Hadde vurdert den om de hadde instalert en spesiall verson av Snow Leopard, men siden det e iphone os er det ikke noe som vurderes.

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Tror poenget er å slippe alt vas.. Altså, du kommer hjem fra jobben/skolen, iPad'en ligger på stuebordet og du er noen få klikk unna hele verden, og man kan vel si at man her verden i hendene?

Slik er det jo også med iPhone (ipod Touch om du vil) også, men det er jo noe helt annet med denne store fine skjermen! Du slipper å måtte knoke deg fram til små linker med pekefingren, jeg har du er stor og fin overflate!

Selv synes jeg kanskje den er litt overpriset, i henhold til hva den skal brukes til, men jeg syns Apple har gjort en god jobb.

Simon
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •