Viser resultater 1 til 9 av 9
    Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Ipod med videostøtte

I går ble iPod med videostøtte introdusert... De nye iPodene har støtte for video i farger og med lyd.... Alt i ganske alreight kvalitet, i alle fall når en ser videoene på den lille skjermen iPodene har.

Samtidig ble ny Quicktime og iTunes programvare lansert. iTunes 6 har støtte for video i de formatene som støttes av iPod og samtidig lanserte iPod en videokategori i sin allerede enorme MusicStore. Dermed vil en etter hvert kunne laste ned tv-programmer, trailere osv for å se på iPod. Noe gratis, og noe mot betaling.
    I den nye quicktime har en samtidig mulighet for å kode video optimalisert for iPod.

Jeg har derfor satt meg ned og kodet en iPod kompatibel versjon av Domino traileren...

Traileren kan dermed lastes ned, legges inn i iTunes videobibliotek og lastes over på iPod....

Klippet ligger her

Kan dette være en måte for amatørfilmskapere for å få spredt sine verker?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Det tror jeg så absolutt!
    Leste og at det vil koste 16kr (!!!!) for en tv episode, og det samma for en musikkvideo! Er ikke dette overnaturlig billig?!

Uansett: iPod er vel noe av det mest GENIALE som er laget!
    Blir jo mer og mer som en pocketpc da (eller pocetmac? )

Vel, vi liker detta med andre ord
    ww.gratistur.com

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Music Store med videostøtte vil ikke være tilgjengelig i Norge på en stund tror jeg. Grunnen til at jeg tror det er at det tok to år før den originale Music Store kom til Norge.

Derfor hadde det vært en sabla god ide for norske amatørfilmskapere å gå sammen og lage en side med sine filmer, i iPod støttet format, klart til nedlastning. Dersom en hadde klart å få "fortalt" dette ut til nordmenn med nye iPod video så kunne det vært en eksepsjonell bra måte å få spredt sine filmer på!

Mange vil kanskje si at kvaliteten ikke er så bra osv... Men når en ser filmen på iPod blir 320x240 (320x180 i widescreen) blir kvaliteten mer enn bra nok! Og H.264 er et glimrende format for akkurat slike filmer!

Siden disse filmene lå på kunne også hatt en tilbakemeldingsfunksjon slik at de som ser på filmene kunne legge inn tilbakemeldinger på filmene de hadde sett... Og eventuelt link til hjemmesider, kjøp av DVD osv... Liker å tenke litt stort, og dersom Music Store med video drøyer her til lands så har jeg skikkelig tro på dette!

[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Og jeg syns skjermen på PSP (playstation portable) var liten til å se film på.. denne er jo ennå mindre. Har selv en Pocket Pc som jeg kan se film på men syns det blir litt smått i lengden der også.

men det er skamkult for det da! video funksjonen på pocket pcen min har funka veldig fint som feks når jeg har har vært ute å filmet og kanskje vil vise klippene til venner senere på dagen, så er det bare å plukke dem fram fra lomma

ja det stemmer, ipod blir mer og mer en multimediaboks.

btw
    vil det gå an å bruke den som avspiller på feks tv?

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jepp det vil være mulig... Men da blir jo såklart 320x240 litt lite igjen!

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

Det er jo ikke vanskeligere enn å lage et godt domene f.eks www.ipodvideo.com/net/org og reklamere der vi klarer!
    mac1.no forumet er jo stappfullt av iPod interesserte, og ipod1.no og!
    Ellers er det jo som sagt bare å legge ut OVER ALT!
    Hehe. Kan være med å reklamere så sant det kommer en side jeg
    Er jo en genial tanke. Og vil trolig bli VELDIG populær.
    Men skal vi være strenge om at alt som er der er lovlig da?
    ww.gratistur.com

Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Eneste regelen bør vel være at det som legges ut er egenprodusert... Altså slik at det ikke kommer episoder av Lost som er gjort kompatible til iPod... Det blir jo de samme reglene som f.eks. er her på NAF...

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Siden disse filmene lå på kunne også hatt en tilbakemeldingsfunksjon slik at de som ser på filmene kunne legge inn tilbakemeldinger på filmene de hadde sett... Og eventuelt link til hjemmesider, kjøp av DVD osv... Liker å tenke litt stort, og dersom Music Store med video drøyer her til lands så har jeg skikkelig tro på dette!
    Jeg kan fikse domene for en engangsavgift på 89,- for .com eller .net. Og den tilbakemeldingsfungsjonen kan jeg klare å kode
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Volda
    Svar
    240

det KAN hende at jeg klarer å skaffe serverplass... Er ikke sikker, men hvis noen andre kan skaffe bedre hadde det jo vært mer passende. Men som sagt, har en servertilgjengelig.
    ww.gratistur.com

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •