Jeg er nok best på det med lyd. For å tilfredstille kravene dine må du nesten ha et kamera med minst 2 XLR innganger. På mange av disse kameraene følger det med mik oppå kameraet som du plugger inn i kameraet (Sony) eller er innebygd i kameraet (Typisk for Canon og Panasonic). De to XLR inngangene kan du bruke til hva du vil. Hvis du må bruke 2 mygger samtidig kan du ikke bruke den mikrofonen oppå kameraet samtidig med mindre du har innebygget mik og du kan velge å bruke XLR inngangene og mikken oppå kameraet samtidig. Men hvis du bare trenger en mygg av gangen og vil ha mikken oppå kameraet til å ta opp lyd samtidig passer alle kameraer med 2 xlr innganger ypperlig for deg lydmessig. Men mygger er dyre saker så husk å sett av nok penger til det å kjøp kvalitetsmygger med god lyd (SENNHEISER). Oppå kameraet kan det også være smart å kjøpe en i tillegg til den som evt. følger med kameraet. F.eks. en shotgun mik som er retningsbestemt og som tar opp lyd i den retningen du beveger mikken.
Linker:
Sennheiser mygg
Sennheiser mygg
Sony shotgun mik
Røde shotgun mik
Du kan sjekke litt lydprodukter her
Jeg personlig ville nok ha valgt ett sonykamera (etter erfaring)
Dette kameraet tilfrestiller nok dine krav, men tar opp kun på DV tape med mindre du kjøper hardiskopptaker i tillegg.
SONY HVR-V1E
Hardisk opptaker til Sony
Evt. dette kameraet.
SONY HVR-A1 (Dette kameraet er mindre og er kanskje bedre å ha med seg på jakt?)
Eller du kan velge et annet merke:
CANON XH A1s
Men dette er dyre kameraer som sprenger budsjettet ditt hvis du skal kjøpe mikk(er) i tillegg. De andre her på forumet er nok mye bedre enn meg på det med kameraer. Kanskje du greier å få en pakkepris med FotoVideo???
Brukt kan du sjekke her
Det er bare å spørre, jeg skal svare med beste evne!

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker