Viser resultater 1 til 3 av 3
    Ensign
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    34

Standard jeg trenger litt hjelp om ''Håndtak-kamera''

hei

dette er min første tråd på dette forumet, så vis noe er feil, eller no lignende så si ifra

jeg lurer på om det er noen mulighet å få et sånt ''håndtak-kamera'', som jeg kaller det, for en billig penge, og med håndtakkamera, mener jeg et kamera som canon xm2, eller lignende. et kamera med håndtak kortere sakt.

også et spørsmål til. jeg har sjøl et casio exilim ex-fh20, og jeg er hovedsakelig veldig fornøyd med dette kameraet, bortsett fra en ting, det er ikke noe linse moterings muligheter på det!! så jeg kikket litt på nettet, og fant noe som heter, Steadypix Deluxe camera mount (http://www.telescope.com/control/ast...e-camera-mount). er det noen muligheter for å montere fisheye/vidvinkel og sånt, på dette? og er det noen butikker i Norge som elger det?

Håper det ikke ble for mye:P

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard

Hvis du mener håndtaket på toppen av XM2, så er dette noe som finnes på de aller fleste videokameraer i prosumer-klassen og opp. Du kan sikkert finne et XM2 ganske billig brukt, og en mengde andre eldre modeller. Det finnes masse i Selges/Kjøpes-kategorien på dette forumet.

Kameraet ditt har ikke noe feste/gjenger for filter/forsatser på objektivet. Dingsen du linker til er for å feste et speilrefleks-kamera bak på et teleskop, og er ikke egnet til bruken du nevner.

Det finnes forresten etterhvert masse løsninger for å få "håndtak" på speilreflekskameraer med videofunksjon -- f.eks Cinevate Medusa -- men dette blir nok overkill på Casio-kameraet ditt...
    Sist endret av nilsjnesse; 14th February 2010 kl 20:31

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2010
    Svar
    34

Standard

tusen takk for veldig utfyllende svar!

jeg vet at dingsen jeg linket till, ikke er får å feste linse(eler lignende på) men tenkte kanskje det var noen mulighet for å feste det der. for jeg finner ingen annen ide om å få festet linse til kameraet mitt så vis noen andre har noen måter å feste linse på mitt kamera(casio exilim ex-fh20) så er det bare å siifra

også er jeg intrisert i å ''stasje'' opp kamereat mitt(casio exilim ex-fh20), med noe som dette: (cassey waren rig) , men budsjettet blir alt for stort, og det blir et problem.
    Sist endret av powder; 15th February 2010 kl 14:23 Begrunnelse: glemte en sak å spørrre om

Lignende tråder

1. Trenger hjelp! Med litt lyd =)
    Av Hakvaag i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 7
    Siste tråder: 14th June 2007, 17:01
  2. Trenger litt hjelp med kamera valg
    Av VeienOpp i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 10
    Siste tråder: 22nd January 2007, 21:38
  3. Trenger Litt Hjelp
    Av vokteren i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 10