Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Standard JVC HD-Everio GZ-HD7

Lurer litt på dette kameraet fra JVC: http://www.akam.no/nyhet/videokamera..._fra_jvc/36358

Det står at den tar opp i ekte HD. Vil det si at det ikke er HDV? Ekte HDV på en camcorder?

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Selger det på jobben.. vet ihvertfall at det ser utrolig fint og skarpt ut på en 40" skjerm gjennom hdmi, forskjellen mellom denne og vanlig SD er helt utrolig... tror disse kameraene komprimerer til mpeg2 eller noe, blir ihvertfall ikke helt det samme som "pro" full hd, (rett meg hvis jeg tar feil her :P)

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

De tar opp på harddisk, så derfor er det høyere horisontal oppløsning enn standard HDV, men jeg stiller meg svært skeptisk til harddiskopptak innebygd i kameraet. Når det er fullt så må du tømme det, og man må også ha masse plass å lagre det, i stedet for bare å ha en liten bunke med teiper. 60Gb vil si rundt 5 timer med HDV i mpeg2, og det igjen er kanskje 3 timer med 1920-bredde. 3 timer klarer seg for en dag med fiksjonsfilm som regel, men skal du lage dokumentar eller naturfilm så går det nok skeis. Dessuten er harddisker mer skjøre enn teiper. Jeg tror ikke den ekstra oppløsningen er verdt det - spesielt siden det er samme komprimering. Dessuten er kameraet lite og kompakt, og det er aldri en god ting. Det er en grunn til at de fleste ikke har sex med dverger.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •