Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    73

Standard Kamera, 8000,- HD, hva?

Hei!
    Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt kamera, og har ett par kriterier. har vel egnetlig ett.

Jeg skal ha mulighet til å ta opp i HD, og det skal lagres på et format som enkelt kan redigeres i Premiere senere. Ser for meg enten HDV eller HVCHD?

Har sett på Canon HV30, er dette det beste valget? Eller er det andre kameraer jeg bør titte litt på? Det bør være mulig å bygge ut med ekstra mic og vidvinkellinse, samt ha mulighet for manuel focus/blender og gjerne manuell lukker, selv om den siste ikke er et must.

Noen tips?

På forhånd takk.
    -Håvard

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Standard Sv: Kamera, 8000,- HD, hva?

Gå for HV20 eller HV30. Det er vel det beste du kan få, rundt det prisklassen vil jeg tro. Legg til Røde NTG-2 eller NTG-3(litt for dyr?) shotgun mic.
    Link til mic: http://www.bhphotovideo.com/c/produc...icrophone.html

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Ja, canon hv30 er det beste valget! Søk på forumet. Finnes en million post om akkurat dette kameraet!
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    73

Tror dere det er sansynlig at det vil synke betraktlig i pris da HV40 blir lansert?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Dette blir ren gjetting fra min side, men nei, jeg tror ikke det. Kanskje noe, men ikke betydelig mye. Og hvis HV40 bare blir en liten oppgradering fra HV30 (slik som HV30 var fra HV20), så ville jeg nok godt for HV30.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    73

Kan det være lurt å kjøpe et brukt kamera som tar opp i SD? Vil man kunne få mer for pengene da?
    Ser jo at et brukt Panasonic DVX100 selges for rundt samme pris som HV30. Vil man få mer for pengene hvis man kjøper et brukt DVX100, så lenge det er pent brukt?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Det kommer an på hva du hva du trenger. Hvis du synes det er greit å skyte i SD en god stund til, så for all del, gå for et DVX100. Når alt kommer til stykke så er det jo et bedre kamera på så og si alle punkter. Men, SD er vel på vei ut. Hvor lang tid det kommer til å ta tør jeg ikke si noe om.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    73

Er nettopp det med SD vs HD jeg er redd for. Om jeg driter meg ut hvis jeg kjøper et kamera som skyter i SD, fordi jeg må kjøpe nytt kamera igjen om et halvt år? Derfor trenger jeg noen tips.

Vil bildekvaliteten (fargegjenngivelse, skarphet o.l.) på et DVX100 veie opp mot at Canon HV30 skyter i HD?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Om bildekvaliteten på et DVX100 veier opp mot at HV30 skyter i HD er vel avhengig av hva du skal bruke det til, og jeg har forsåvidt heller aldri prøvd et DVX100. Jeg kan fortelle deg at jeg falt i den fella du snakker om... Kjøpte et Panasonic GS500 for halvannet år siden, og selv om det var et strålende kamera (fargegjenngivelse, manuelle kontroller, osv...) tok det ikke lenger enn 4 måneder før jeg fant ut at jeg måtte ha et som tok opp i HD. Men, det kommer jo helt an på hva du skal bruke det til.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    73

Hei igjen! Jeg lurer litt på hvor mye opp i pris jeg bør gå, for å nå neste steg etter Canon HV30..?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •