Bruke lyssetting.... 8)Opprinnelig postet av sleepwalker20000
Heisann...
Skal kjøpe meg ett kamera i 7-8 tusen kroners klassen + at det hadde vært fint med en ekstern mic som er god til å ta opp lyd (ikke alt for dyr). Jeg lager veldig mye film, omtrent bare grøssere. Jeg filmer mye om natten når det er veldig mørkt. Hadde vært fint om kameraet var bra til å filme i mørket med slik at man kan se litt når det kommer på skjremen!
Takk på forhånd :P
Bruke lyssetting.... 8)Opprinnelig postet av sleepwalker20000
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Panasonic Gs500+ Røde videomic... 8)
Litt over budsjett kanskje, men tørr påstå det er verdt det.
Men du må nok lyssette på noen måte da små-kameraer sjelden får veldig bra bilder når det er mørkt som i svarte natta...
Det er svært få (dyre og) kamera som gjer det eit godt bilde i svartaste natta. Bruk lyssetting, du har ikkje noko val, dersom du ikkje vil filma om dagen og gradera det til "nattfargar" i post-produksjon.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
lær deg teknikken som heter day-for-night...så kan du filme om kveldene og det vil se ut som natt!! bare søk på nettet så finner du nok en guide til hvordan! det er rimelig enkelt!![]()
etter run through the jungle
Jeg slenger meg på denne posten istedet for å lage en ny, fordi jeg er litt i den samme problemstillingen... Trenger et 'rimelig' kamera som det ikke er så veldig nøye med, og som er hendig bl.a. på turer. Men bildekvalitet og funksjonalitet er selvfølgelig viktig...
Alternativet jeg også oppfatter som mest aktuelle er
Panasonic NV-GS500 (ca. 7800kr)
Men jeg lurer endel på hvor mye mer man får ved å legge på til rundt 10 000 som bl.a. muligjør disse to kameraene:
Sony HDR-HC3E (ca 9700 kr) - med hdv
Canon HV10 HDV (ca 10500 kr) - med hdv, nyeste kameraet. men betaler kanskje også noe for kompakt størrelse..
Generelt er jeg litt skeptisk til HDV foreløpig, blant annet med tanke på komplikasjoner i etterbehandling (og mer ressurskrevende) og ikke minst om HDV-kompresjonen er for høy i forhold til "god" fargekorrigering osv. Selvsagt et definisjonspørsmål, but still...
Noen innspill :?:
Bokmerker