Jeg har HVR-HD1000e men den har ikke manuell fokusring. den har en ring, men den er digital. du velger hva den skal være i innstillinger.
Hei
Er på utkikk etter et nytt kamera. Har sett for meg noe ala HF200. HF200 ser utrolig bra ut for meg, men har det manuell fokus? Kom med tips til kameraer som har manuell fokus!
Btw:
Noen som har erfaringer med Sony HVR HD1000e? Billig semi-proft skulderkamera. Har tenkt å filme en del skating. Hvor lyssterkt er det? Godt/dårlig under mørke forhold? Tips til andre kameraer? Helst minnekort, i verste fall miniDV.
Simon Klovning
EDIT: Har sjekka noen tester av HD1000, og det var ikke særlig bra... Tips til andre billige kameraer? Skal konfirmeres neste år, muligens at det blir kamera for de pengeneTips?
Sist endret av SimonKlovning; 31st March 2010 kl 16:59
Jeg har HVR-HD1000e men den har ikke manuell fokusring. den har en ring, men den er digital. du velger hva den skal være i innstillinger.
Har ikke fått testet ut filming i mørke scener ennå.
jeg kjøpte det + utstyr for konfirmasjonspengene![]()
Det er nesten ikke vits med fokusring på så små kameraer for de har som regel veldig liten blenderåpning som gjør slik at du nesten ikke ser forskjellen når du fokuserer. Altså bakgrunnen blir ikke så uklar som du får på større kamera. Du kan kanskje få et litt bedre resultat hvis du zoomer helt inn, men da blir du nødt til å ha et stativ.
Jeg antar at du tenker på omfokusering og slikt når du har lyst på Manuell fokusring, men da bør du gå for et HDSLR kamera.
Du kan få kjøpt Canon 550D til 10 000,- (noe der).
EDIT: så THX linka til en 550D til 7000,-
http://www.japanphoto.no/product/dig...-m-18-55mm-is/
Sist endret av martinbremnes; 31st March 2010 kl 21:56
Ja, men tror jeg holder meg til videokameraer
Noen som vet om kameraer som skyter på minnekort til 10-15 000? Helst HD.
Har sett litt på FX1, men er det ikke veldig stress å se filmene på kameraet? Tips og erfaringer mottas med takk![]()
Panasonic AG-HMC41e er et flott kamera som tar opp 1080p på minnekort. Innmaten er designet slik at den skal kunne tåle og bli sluppet i bakken uten at det skal ha stor påvirkning. Altså ingen løse deler.
På CES 2010 tok Panasonic instruktøren og dunket kameraet hardt i bordet imens den spilte av video på en tv.
Det finnes også en Ipod ledning som gjør slik at du kan sjekke hva du nettop filmet på Itouchen/iphonen din bare ved å plugge den inn i kameraet. Kanskje du tilogmed kan bruke den på iPad
Sånn jeg har skjønt det så filmer du mye snowboard/skateboard (Mulig jeg blander deg med en annen bruker) så da ville jeg nok satset på dette kameraet. Eller AG-HMC151e, men den koster litt mer.
Når det kommer til prisen så skal du greit kunne få tak i den til rundt 15 000,-
Sist endret av martinbremnes; 31st March 2010 kl 23:03
Hei,
Ser du sier at du skal kjøpe kamera for konfirmasjonspengene. Hva med å legge ut en ny tråd på forumet rett før konfirmasjonen? Jeg ville hvertfall ikke bestemt meg for hvilket kamera jeg skal kjøpe om et år, nå.
Bare et lite tips![]()
Jepp, tenkte akkurat på det. Kan jo skje MYE innen videokamera-bransjen på halvannet år![]()
det var det jeg gjorde. jeg lastet ned manualen et år før og lærte meg alle funksjonene
og nå har jeg hatt kameraet mitt akkurat 1 år![]()
Bokmerker