Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard Kamera til bakomfilm.

Skal skyte bakomfilm en ukes tid nå i fra søndag, og kabelen til micen på vår gode gamle kompis XL1s ser ut til å ha gått i stykker. Så jeg blir nok nødt å finne meg noe nytt å leie med meg. Kanskje ikke så dumt da XL1s egentlig burde ha havnet på hylla for lenge lenge siden...

Jeg er egentlig ikke særlig oppdatert på de nyere HDV/HD kameraene der ute, men vil ikke ha noe problem med å operere disse. Likte veldig godt å jobbe med Sony Z1 under innspillingen av Bunker.. Kanskje noe i nærheten av det?

Jeg tenkte er at dere kanskje kunne hjelpe meg med hvilket kamera som vil være handy å løpe litt rundt med, skal filme både på fjellet/naturen og mer urbane steder. Lyd er ikke det mest betydelige.

Noen som har et godt forslag? Og evt. noen som leier ut kameraet og kan leie det ut fra og med Lørdag 07.11 og ca en ukes tid. (har ikke en endelig sluttdato enda).

Dette er seriøs en stor seriøs produksjon jeg arbeider med/ved siden av. Så ingen grunn til å være urolig for å leie ut.

MVH Kim Lopez (Ustabil-Kim)
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Med fare for å ta i for mye, sjekk ut JVC GY-HM700. Er på størrelse med XL1, men bedre ergonomisk sett, spør du meg. Ligger godt på skuldra, sitter fint i hendene og er godt balansert om du må bære det med håndtaket.

Helmanuell zoom/fokus, med mulighet til å bruke servo-zoom. Skyter på minnekort. Prisene på de raskeste kortene (class 6) ligger på omkring 400-500,- for 16GB, som gir ca. èn time full HD.

Opptakene lagres som 35mbit XDCAM HD på minnekortene.

Ta kontakt med Videoutstyr om det, vi fikk lånt et av dem nå forrige uke. Griselekkert kamera som skal anskaffes asap.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard

Om ett lite og praktisk kamera er viktig ville jeg brukt ett hpx171, mindre enn de fleste konkurrentene men bra bilder. Alternativt så har Sony nå flere hdv kameraer, men om det er leie det er snakk om havner man fort på hvx200, SonyZ1 som er det utleie firmaene i Oslo området har. Evnt Sony Ex1 om man vil ett hakk opp kvalitetsmessig, men er mer kamera å drasse på.

Jvc kameraet OlaHaldor nevner er fint det, men spørs om jeg ville tatt det med på demo ut i skog og natur. Skyter for det mest utendørs og har dessverre god erfaring hva det gjør med utstyr når det er litt trangt med tid...godt ENG størrelse og betyr solid som murstein.

Om Sony Z1 er av interesse send meg en PM, har ett som backup kamera for hovedkamera som er tilbake fra service i morgen da igjen blir stående å støve ned her i tigerstaden...

GY-Appropos HM700 Ola, er like mye full HD som ett Hpx171 eller HPX500. Evnt som en kjær og kjent tv kokk på nrk pleida å si.. "Så jukser vi litt"...og vips ble 720p til 1080p via spatial offset.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Jajaja.. Det lagrer nå i alle fall i FLOTT HD, om enn litt jukse-full.. Og det er resultatet som teller, eller hur?

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard

Hehe, litt juks er da lov...ellers hadde ikke jeg hatt budsjett 2/3" HD kamera
    Resultatet teller foran alt, får ofte understreket det når jeg fyrer opp Planet Earth fra bluray. Mye 720p og 1080i, samt film og faktisk digibeta arkiv av ekstremt sjeldene bilder. Selvfølgelig budsjett utav en annen verden, men det viser og heldigvis at kvalitet er mer enn oppløsning.

Forøvrig havner vel en Gy-HM700 nesten på nivå med Panasonic hpx300 med rabattene som finnes på det....

Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard

sendt deg PM christian.
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.