Side 1 av 7 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 67
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

Standard Kamera til nybegynner

Hei. har mer å mer i det siste blitt ivrigere til å drive med film. det nærmeste jeg kommer til noe som heter kamera nå er en vanli digitalt kamera som jeg bruker . og ett bugga sony handycam. pc91.
    Noe dere vil anbefale for en nybegynner ? Prisen er ikke så viktig. men viktig att det blir bra kvalitet på filmen og grei opptaker.
    Også muligheten for stativ osv. kommer til å bruke kamera til å lage en del sykkel filmer og på rally osv.
    Som sagt så er ikke prisen så viktig,men jeg vil ha ett kamera som jeg kan ha en stund før jeg trenger noe som er "bedre" .

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard Sv: Kamera til nybegynner

Jeg kan anbefale Panasonic NV-GS500!
    Det er en som selger den med div utstyr her: http://www.norskfilmforum.com/forum/...ic,6492.0.html
    Kjempekamera! ;D
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

så greit ut. åssen kasetter er det å ,går det an å overføre til pcen uten stress ?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Det bruker standard miniDv kassetter, som fåes kjøpt overalt. Overføring til pc er utrolig lett. Du kan bruke et hvilket som helst program for å overføre, og formatet er støttet av alt. Det er ikke som AVCHD som bare støttes av noen få...
    Jeg kan anbefale det fordi jeg har hatt kameraet Et utrolig godt kamera. (Faktisk, han jeg solgte kameraet til er den samme som selger det i den tråden jeg linka til. Med andre ord: kameraet som selges der er mitt gamle kamera ;D)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    169

aha :P

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2006
    Svar
    235

Jeg kan også gå god for Panasoniv GS500-kameraet! Brukte det i ca. et år og var veldig fornøyd med det, gir kjempebra bilder!
    Solum Media - Vi virkeliggjør din fantasi

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

eller selvfølgelig Canon HV20 eller HV30 nå som hd er viktigere og viktigere.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Sitat Opprinnelig postet av pylon Vis post
    kanskje ikke best med HD i starten for en nybegynner? såvidt jeg vet bruker han WMM...
    støtter NVGS-500!!
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av oletheking Vis post
    Sitat Opprinnelig postet av pylon Vis post
    kanskje ikke best med HD i starten for en nybegynner? såvidt jeg vet bruker han WMM...
    støtter NVGS-500!!
    Vel, skal man drive med video så bør man konvertere til noe annet en WMM, det er ikke til å unngå, si jeg vil ikke si at dette er en god nok grunn til å ikke kjøpe HD-kamera. Men for all del, NV-GS500 er et godt kamera, jeg hadde det selv en stund og er storfornøyd med det. Det leverer veldig fine bilder! Likevel ville jeg gått for HV20 eller HV30 hvis jeg skulle kjøpt nytt kamera i den prisklassen idag. HD blir mer og mer viktig, like greit å hoppe i det.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Hvis du skal gå for HD, og har maskin som takler det, kan jeg også anbefale Canons HV20 / 30. Har dette kameraet selv, og er veldig fornøyd med det
    Men, som et helt nybegynnerkamera tror jeg GS500 er ditt beste valg. Iallefall hvis du kjøper den pakka jeg linka til, ettersom du da får med både vidvinkel, mikrofon, og en haug annet utstyr.

Side 1 av 7 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •