Side 1 av 12 12311 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 112

Tråd: Kamera valg?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Førde
    Svar
    61

Standard Kamera valg?

Har sett litt på nettet og funne litt forskjellige kamera til ein litt rimligare pris enn den du får her i noreg. Men har eit problem det er at eg ikkje veit kva kamera som er bra/ det beste. Har sett litt på Sony sitt DSR-PD170P og Panasonic sitt AG-DVX100AE.. men kva er det beste kameraet , sett i kameraet sin heilheit. Med lyd bilde med meir. ?
    Ich bin... was? ....... Ich habe keine anung

Kyrre
    Guest

Standard Kamera valg?

Panasonic DVX100AE er det beste og proffeste DV kameraet en kan få tak i nå.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Kamera valg?

Jeg har også sett litt på DV-kameraer og synes også Panasonic-kameraet nevnt over virker veldig interessant. Men om det er det beste er ikke jeg i stand til å bekrefte. Kan godt hende det er det, men jeg kan ikke si ja på det i alle fall, for jeg vet ikke.

Det du må passe på når du kjøper fra utlandet er om det er NTSC eller PAL. Ikke noe i veien med å bruke et NTSC kamera så lenge du veit hvilke begrensinger det gir når du bor her i PAL-land!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Kyrre
    Guest

Standard Kamera valg?

Jeg har også sett litt på DV-kameraer og synes også Panasonic-kameraet nevnt over virker veldig interessant. Men om det er det beste er ikke jeg i stand til å bekrefte. Kan godt hende det er det, men jeg kan ikke si ja på det i alle fall, for jeg vet ikke.
    Jeg har det fra 2MTV, som først og fremst leverer til proffe filmfolk. Det er det eneste DV kameraet de har på lager, pga. hvor mye det selger. De nevnte også flere kjente folk som brukte kameraet, pluss NRK osv.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Kamera valg?

Det er ingen tvil om at dette er et kamera som er glimrende for B-foto i store selskaper som NRK osv, men noe helproft kamera er det ikke! Men det er et meget bra kamera hvis du driver litt "halvprofesjonnelt" og helt sinnsykt bra hvis du driver på amatørbasis!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Kyrre
    Guest

Standard Kamera valg?

Jepp, det var det jeg ville frem til.

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Ålgård
    Svar
    113

Standard Kamera valg?

Og hvor mye koster det kameraet sånn ca?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Førde
    Svar
    61

Standard Pris

Fant kameraet til 3,500 dollar på http://www.expandore.com/ men da kommer moms og toll i tilleg. Har ikkje noken erfaringa med selskapet så er litt usikker på om eg skal bestille derfra. Kursen på US dollar var 6,7 sist eg sjekka. Den prisen er med eit stativ! Kameraet er Pal versjonen.

Den norske prisen er foreksempel på www.videoutstyr.no til 39401 kr eller noko slikt.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Pris

ikke begynn med dyre kamera dersom du er en nybegynner

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Førde
    Svar
    61

Standard Re: Pris

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    ikke begynn med dyre kamera dersom du er en nybegynner
    Er ikkje så veldig nybegynner du. Har laga ein del filma opp gjenom åra Og når eg først skal bruke peng på eit kamera så vil eg ha eit bra eit. I staden for og kjøpe små kamera til opp mot 10 000 og stadig oppgradere dei. Vil komme til og bruke nesten like masse på å kjøpe små kamera som eg vil bruke på og berre kjøpe eit bra med ein gang.

Side 1 av 12 12311 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •