Hvilke problemer kan oppstå med et NTSC kamera i Norge?? ......tenker nemlig å kjøpe et canon xl1s fra ebay som er NTSC.
Da må eg nesten få GRATULERE KUDi med sin første moderering som moderatormod on! :P
Ich bin... was? ....... Ich habe keine anung
Hvilke problemer kan oppstå med et NTSC kamera i Norge?? ......tenker nemlig å kjøpe et canon xl1s fra ebay som er NTSC.
Viss du har eit litt gamalt TV som er instilt til PAL og du setter på ein NTSC film vil det bli svart kvitt. Og forskjellen mellom PAL og NTSC er jo bildestørelsen og oppløysinga. Pal har litt bettre bildeoppløysing enn NTSC.
Det er det eg veit, er kansje fleire problem du vil komme over, men det er som sakt det eg veit.
bruker du NTSC i norge regner jeg med at du kommer til å støte på problemer ca hvert 2 minutt resten av livet ditt.
tok meg en del grussomme uker med stygge klipp i premiere før jeg fant ut at jeg tok over i NTCS (noe jeg da ikke hadde peiling på hva var!)
derfor har jeg et sterkt hat over alt som heter NTSC.
kjenner tilogmed det kribler i magen når jeg hører og leser NTNU rundt om kring, bare fordi det minner om ordet NTSC, nå får jeg psykiske problemer igjen fordi jeg har skrevet NTSC så mange ganger trur jeg.
Men tar jeg ikke feil så får man xl1s i PAL også, men hvorfor ikke bare gå for XL2?
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Opprinnelig postet av mott
http://www.expandore.biz/detail.asp?...tproducttype=2 her har du Pal versjon da.. viss du tenker på og kjøpe det i staden..
tenkte på å kjøpe brukt for å få en billigere pris :wink:
LOL!kjenner tilogmed det kribler i magen når jeg hører og leser NTNU rundt om kring, bare fordi det minner om ordet NTSC, nå får jeg psykiske problemer igjen fordi jeg har skrevet NTSC så mange ganger trur jeg.
men så har du jo også problemet med spenningen til laderen hvis du feks kjøper det i USA... Vet at det er blitt diskutert før et sted på forumet :-)
men bruk heller litt mer penger på et PAL kamera...
hmm det med spenninga ja.. men på Sony kameraet (nevnt før) så etter slik eg forstod så funka laderen både på amrikansk spenning og den vi har her i Noreg. men er ikkje heilt sikker. nokon som kan bekrefte dette? eller avkrefte det?
kom til og tenke på noko... Har noken av dokke handla eit eller anna på www.expandore.com ? Noken som har høyrt noko negativt/positivt om denne `nettbutikken ? service, standar o.l
Opprinnelig postet av HenrikSolberg
30.000 For det kameraet der!
Kyrre. Du er 16(?). Hvor har du fått penger til et slikt kamera?
ttp://www.vwv.moo.no
Bokmerker