1. Ettersom at krigen mellom HD-DVD og Blu-Ray fortsatt pågår, og franskmennene kommer med sitt eget søppelformat, tror jeg du trygt kan fortsette med DV. I 2010 vil det nok være mer lønnsomt å kjøpe et HD eller HDV kamera. Da er nok semipro redigeringsprogrammene gode nok til å støtte det fullt ut, og PC-komponentene er både kraftige nok og støttet av programmene. Jeg tviler på at du har pengene til et program som kan håndtere HD eller HDV skikkelig, heller ei PC/Mac. Ikke at jeg tror du er fattig, men du vil vel neppe kjøpe ny PC bare fordi du har et fett kamera? Kenny Wang vet alt om dette. Et fett kamera gjør bare vondt verre. Man skal tross alt redigere det sammen til en film, og hvis du må komprimere det ned til DV for å få det til er hensikten ganske langt borte. Syns nå jeg da.
2. Man burde alltid legge mer penger i et nytt kamera. Nøyaktig hvilket vet jeg ikke, men det er ingen grunn til å holde av penger til noe annet. Med mindre du skal kjøpe ny PC, men da burde du ha råd til begge deler.
3. Ingen formening.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker