Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2010
    Svar
    2

Standard Kjøp av Panasonic kamera

Hei!

Jeg er i ferd med å kjøpe mitt første kamera og trenger litt tips. Mitt neste prosjekt kommer til å bli filmet i et mørkt rom med liten lyskilde, og er usikker på om disse kameraene jeg tenker på å kjøpe egner seg til det.

*Brukt Panasonic AG - HVX 200 inkl. kamerabag, batteri, lader, P2 kort(4GB): 20.000,- inkl. mva.

*Nytt Panasonic AG - HPX 171E inkl. batteri, lader, P2 kort(64GB): 37.707,- inkl. mva.

Takknemlig for hjelp!

Mvh
    Kristine

Ensign
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Sunnmøre
    Svar
    38

Standard Sv: Kjøp av Panasonic kamera

Jeg har ikke prøvd HPX, men det er visst ikke ulikt HVX200. Først vil jeg si at hvis du lander på et av disse alternativene, bør du se litt på pris på P2 kort. Et 4 GB kommer du ikke langt med.. Dersom det er tema å ta opp i SD, vil HVX200 være selvskrevet da det kan ta opp i DV kvalitet på tape. HPX171 har ikke tapedeck... da er det P2 kort eller firestore som er tingen. Firestore kan du bruke på begge, men dette er også noe kostbart.

Når det gjelder opptak i dårlig lys, er dette en av ankepunktene mine med HVX200.. Skulle ønske at det var noe bedre. Men har man god tid, kan man finjustere lys og kamerainnstillinger slik at det blir noenlunde. Kommer alt an på HVOR mørkt det er...

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Jeg leste en artikkel om at de bruker Canon 5D Mark II til å filme spillefilmen "Gråtass 2". (http://www.akam.no/artikler/forste_n...lrefleks/77583).

Vil tro at den er suveren i mørke omgivelser, og de sier at bildekvaliteten er fantastisk. Jeg har selv et 550D som ligger i en helt annen prisklasse, men det gir ufattelig gode bilder - på minnekort.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Ett 4GB P2 kort er ca 4 minutter opptak i 1080 eller 720p50, men nå er og prisen på de nye P2 kortene ikke like avskrekkende som før.

Du skriver du skal filme i lite lys, hvor lite? Stearin lys og lommelykt lite eller lite som i at man har ett kameralys på 30watt? Det er ikke til å komme unna at ingen 1/3" HD kameraer er spesielt lyssterke, mye pixler på lite areal. Hvis det er minimalt med lys og dSlr ikke er for problematisk mtp ergonomi, fokus eller lyd ville jeg vurdert å kjøpe en 5 eller 7d.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Tør jeg spørre hvor du får tak i et HPX 171E til den prisen?
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2010
    Svar
    2

Hei! Og takk for svar.

Det blir nok type gatelys.

Jeg har kommet fram til Canon D 5 mark ii jeg også. Det eneste minuset der er vel at man ikke får mange minutter selv på et 32GB kort.
    Har sett en del klipp på: http://vimeo.com/channels/5dii - og det ser lovende ut.
    Lyden tar jeg opp eksternt, så det er ingen problem.

Prisen på HPX 171E fikk jeg fra: videoutstyr.no. Jeg sendte dem en mail, og fikk tilbake pris med prosenter av en eller annen grunn

Lignende tråder

1. Kjøp av Kamera.
    Av lassetvedt i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 10
    Siste tråder: 17th February 2010, 18:54
  2. kjøp av nytt kamera
    Av ollis i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 6th October 2009, 16:54
  3. Kamera kjøp
    Av martinbremnes i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 0