Viser resultater 1 til 9 av 9
    hdv
    hdv er offline
    Ensign
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    26

Standard Kjøpe 35mm adapter i Norge?

Hello.

Skal til å kjøpe meg en adapter til kameraet mitt; tenker noe i Letus35- evt Brevis35duren. Noen som vet om dette selges i Norge? Hadde vært ålreit og dratt inn å sett hvordan bildene ble, osv før jeg eventuelt kjøper noe.

Takk for svar.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard Sv: Kjøpe 35mm adapter i Norge?

P+S Technik-adapteren selges av norske forhandlere. Feks Videoutstyr.no. Ca 100.000 kr.

Letus og Brevis selger direkte fra fabrikk, som er en del av konseptet som gjør dem mer fornuftig priset.

Eneste mulighet til å kjøpe disse i Norge, er vel bruktmarkedet.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    66

Værsåsnill og ikke drep meg nå; men hva er det egentlig 35mm adaptere er godt for? Hva er det som er så bra med det?

And once again; He proves his n00bness.

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

Sitat Opprinnelig postet av Eruondo Vis post
    Værsåsnill og ikke drep meg nå; men hva er det egentlig 35mm adaptere er godt for? Hva er det som er så bra med det?

And once again; He proves his n00bness.
    Det gir en dybde i bilde noe miniDV ikke kan og gir mye bedre bilder.

EDIT: mente egentlig miniDV kameraer :-[
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Det handler ikke om miniDV, men at optikken på mange kameraer (spesielt konsumentkameraer) ikke er bra nok. Derfor kjøper man et adapter som tillater en å bruke speilreflekslinser. de har en større blender, og gir derfor dårligere dybdeskarphet (et mindre område er i fokus).
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    66

KK, Thanks.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Sitat Opprinnelig postet av guitareirik Vis post
    Det handler ikke om miniDV, men at optikken på mange kameraer (spesielt konsumentkameraer) ikke er bra nok. Derfor kjøper man et adapter som tillater en å bruke speilreflekslinser. de har en større blender, og gir derfor dårligere dybdeskarphet (et mindre område er i fokus).
    Det har ikke noe med at linsene har større blenderåpning å gjøre, for det har de ikke. Bildebrikken i videokameraene er for små til at man kan oppnå smal dybdeskarphet, derfor bruker man et adapter som omgjør 35mm til samme format som videokameraet ditt. Hadde man satt en 35mm linse rett på kameraet, om dette hadde gått an, ville man bare sett en del av bildet, fordi 35mm er mye større enn vanlig video.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Du har helt rett Aleksander. Beklager feilen
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Jeg skal få sleng opp noen testklipp av en musikkvideo skutt med Letus på EX-1. Ellers kan du sjekke ut www.oyvindstokkan.no som tar flotte bilder med samme utstyr.

Første gangen jeg faktisk fikk prøve det selv var helt religiøst! Merk at det har sykt mye å si hvilken fotooptikk du bruker. Vi brukte en 50mm med 1.4 blender, og det var ganske tøft. Slenger du på noe med 1.1 blender f.eks kommer du til å måtte skifte undertøy.

Skal du kjøpe, så er det bare å ordne så du får med mounts til canon, nikon og gjerne leika i samme slangen. Det er begrensende å bare ha ett merke. Pass også på at du får mount til EF og FD til Canon.

Trodde personlig ikke at man kunne få så bra resultater med dette utstyret! Viste noen klipp til en pompøs regissør som mente at det ikke gikk ann å skyte musikkvideo med noe annet enn film eller i RED, men han ble ganske mutt når vi viste han det vi hadde gjort med Letus. (han var riktignok en idiot, og trengte å forklares at EX-1 skyter i HD og ikke HDV... Så noe informasjonshull må han ha hatt)
    Coming soon...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •