Viser resultater 1 til 9 av 9
    Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    15

Standard Kjøpe brukt kamera?

Hei!
    Har snoket rundt på forumet her over lengere tid, men i dag fant jeg ut at jeg måtte registrere meg ;D Dette er et veldig bra forum =D MASSE nyttig info

vell... jeg skal da kjøpe et nytt kamera som alle andre her :
    har filmet ganske mye gjennom årene, funnet ut at filming er noe jeg vil holde på med frammover, så derfor vil jeg kjøpe litt bedre ustyr. jeg har nå et JVC GR-D246, som jeg vil bytte ut :P

jeg ser mye på finn.no etter kamera. jeg vil kjøpe et kamera som gir meg fine bilder, til en billig pris.
    så derfor vil jeg kjøpe et brukt kamera.

hvor lurt er det egentlig og kjøpe et brukt kamera? jeg vet at man må ta en rens på innspillings hodet, men hva annet pleier å gå galt ?
    jeg fant et canon xl1 kamera på finn til 8000kr. kameraet er 6 år gammelt, og det trengs en sikkelig rens på innspillingshodet, men ellers fungerer kameraet bra.
    hvor lurt er det og kjøpe et kamera som det?
    6 år gammelt, begynner jo og dra på åra ??? det hadde vert kjedelig og kjøpt et slikt kamera hvis f.eks etter 1 time med filming, så sluttet det å virke. kan tenke meg at det koster å sende inn kamera på reparasjon? ( er jo klar over at det kan skje når jeg kjøper brukt, men prøver å ungå det )
    hva trur dere ? kanskje sattse på et nyere kamera? ( 10 000kr, tengte jeg ikke skulle overstige )
    håper på noen svar her =)
    som sagt, kjempe forum !
    -j

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Kjøpe brukt kamera?

Jeg ville ikke kjøpt et XL1 i dag, selv om jeg hadde råd til det. Ikke fordi kameraet er nevneverdig dårlig (jovisst, dårligere om du sammenligner med dagens tilsvarende modeller) - men fordi det er såpass gammelt og vil fort koste deg det dobbelte i reperasjon dersom noe går rett vest. Enhver seriøs selger burde hatt kamera på service og/eller sjekke at det er i "god form" før det skal selges, mener jeg.

Men med maksprisen på 10 lapper kan jeg veldig lett anbefale Canon HV20 eller HV30. Gir skamgode bilder i forhold til prisen, og med god margin under 10.000,-

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Som alltid vil jeg anbefale Canons HV20/30 (Så og si det samme kameraet). Er en veldig fornøyd eier av et HV30 ;D Send meg en pm eller ta det opp her om du har spørsmål om dette kameraet
    (Eller du kan søke deg fram til noen av mine andre poster om hv30)
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Så har man jo det vanlige spørsmålet: HD eller SD?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

HV-kameraene har begge deler. Progressiv inkludert

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    15

takk for svarene folkens! ;D
    jeg har nå funnet mye info om hv20/30, og funnet ut at dette kameraet vil jeg sattse på
    så nå er det bare å begynne og skjekke litt rundt.

forresten, jeg så en video av dette kamerat på you tube. på kameraet satt det en 35mm dof linse. fy søern for et skarpt bilde!

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Ja, HV20/30 med et 35mm adapter er søren meg nice, da spesielt med tanke på at det ikke er så veldig dyrt heller! Gir rett og slett nydelige bilder!

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Jeg antar at du har funnet hv20.com ? Dette er en ressurs som er gull verdt for alle hv20/30 eiere

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    15

jepp har funnet den siden. Står masse der

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg