Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Standard Kjøpe videokamera

Hei,
    Jeg planlegger å gjerne kjøpe meg ett videokamera. Trenger ikke å være sinnsykt proft, men rimelig greit. Jeg har frem til nå hatt ett Sony DCR-HC17E som er ett helt vanlig mini-dv kamera. Sett meg stortsett fornyød med det, men nå har firewiren røket og det er forresten skolen sitt kamera også. Har lenge tenkt på eget, men har brukt skolens i skolesammenhenger og revy. Det vil si på de områdene jeg trenger det. Men vil lage litt amatørfilmer o.l og trenger derfor ett kamera. Selvfølgelig ett rimelig ett, vi snakker om en tynn lommebok. Slutter i 10ènde dette året, planlegger media men trenger likevell ikke super pro kamera.
    Det jeg lurer på er om jeg bør kjøpe mini-DV eller DVD? Harddisk er ikke så intressant fordi de ikke tåler så mye som mini-dvd eller dvd og dessuten er de dyre.
    Noen konkrete ambefaling? Prislappen helst under 4 000 kroner eller rett rundt det.
    lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Du må for all del holde deg i snipers avstand fra dvd-kameraene! Ellers bør du ta deg en tur innom Elkjøp for kameraer under 4000. De har ganske reale kameraer i den prisklassen. Og kjøp for Woos skyld et mini-dv-kamera!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Finn deg et Panasonic kamera innen den prisklassen, det er det jeg kan anbefale deg hvis du har tenkt å få litt kvalitet til tross for at du kun vil ut med 4k.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Finn deg et Panasonic kamera innen den prisklassen, det er det jeg kan anbefale deg hvis du har tenkt å få litt kvalitet til tross for at du kun vil ut med 4k.
    Så ikke Sony og Carl Zeis linsa deres?
    ----------
    Så litt på Panasonic NV-GS180E-S,se url adresse:
    http://prisguide.hardware.no/product...roductId=41628
    Hvordan er det, får jeg mer for pengene enn de billigste Sony kameraene? Å er Carl Zeis linse virkelig noe å trakte etter?

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av steffenz
    Så ikke Sony og Carl Zeis linsa deres?
    ----------
    Så litt på Panasonic NV-GS180E-S,se url adresse:
    http://prisguide.hardware.no/product...roductId=41628
    Hvordan er det, får jeg mer for pengene enn de billigste Sony kameraene? Å er Carl Zeis linse virkelig noe å trakte etter?
    Forøverig er det irrelevant om det står Zeiss eller Leica(panasonic) på linsene da dette kun er linser som er produsert på lisens fra de respektive merkene for nettopp å ha ett optikk navn å skrive på linsa. Det ville liksom blitt litt "feil" om Sony kameraer til forbrukere ble levert med Linse hvor det stod canon 8)
    Canon som leverer optikk til godt over 50% av kringkasting rundt om i verden derimot trenger naturlig nok ikke ett slikt navn på linsa for sine forbruker modeller.

Mao Zeiss eller Leica på linsen har like mye å si for kvaliteten på bildet som hvilken farge kameraet har.

Som en liten avsporing lager Zeiss optikk til video ja, men den typen video faller inn under kategorien Cinematography....8)

Som nevnt i de to foregående svar, LIGG UNNA dvdkameraer og hardiskkameraer og gå for mini-dv. Kjøper du i tilegg ett panasonic kamera så blir det så bra som det er mulig med 4k.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Jeg annbefaler Panasonic NV GS-180, det koster litt over 4000, men det er det verdt, det ble best i test i TV2, og han kamera mannen som testet kameraene sa: Oi! Dette kunne vi jo sendt på TV!!

Kameraet er også det eneste i denne pris klassen som har 3CCD.
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Åsgrend
    Svar
    46

Sitat Opprinnelig postet av Toby
    Jeg annbefaler Panasonic NV GS-180, det koster litt over 4000, men det er det verdt, det ble best i test i TV2, og han kamera mannen som testet kameraene sa: Oi! Dette kunne vi jo sendt på TV!!

Kameraet er også det eneste i denne pris klassen som har 3CCD.
    Jeg vil og anbefale det kameraet. Det er utrolig billig til å ha 3CCD.
    Siden du ikke har så stort budsjett vil jeg anbefale det kameraet på det sterkeste
    ei å Nei!!!

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Han far har nettopp kjøpt seg Panasonic GS280... Kongekamera til sin pris... Husker ikke akkurat hva han betalte for det, men var kampanje på Elkjøp...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Randaberg ( Stavanger )
    Svar
    242

Leste en test på Panasonics NV-GS180 og det virker på meg at det er ganske mye nærmere proft enn hva det Sony kameraet jeg har her hjemmet er. Koster forøvrig rundt 2-3000 kroner nå, men når det heter Sony så regner jo alle med at det er helt topp..
    Leste en overbevisende test på DinSide : http://www.dinside.no/php/art.php?id=302805. Ser somsagt ut til at dette er ett ganske sweet kamera til en enda hyggeligere prislapp. Kjøper jeg kamera nå, så blir det dette.
    Men, hva er forskjellen på NV-GS180 og NV-GS180E-S ? Var liksom den som lå i prisguiden..

Har forresten lenge irritert meg på ekstremt blasse farger på de andre videokameraene jeg har prøvd. Ute i dagslys er det forøvrig greit, men inne er det jo elendig!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •