Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Evil_Ash
    Guest

Standard Kvalitet når man overfører film med DV?

Hei folkens.

Jeg har et spørsmål angående overføring til DV-tape. Jeg har redigert en film på min PC og skal overføre filmen til en mac for å fargekorrigere den med Magic Bullet Suite. Da lurte jeg på hvordan jeg kan gjøre dette uten å miste kvalitet på filmen.

Jeg tror jeg skal overføre filmen rett ut på en DV-tape, så batche den inn på macen min, så fargekorrigere, så overføre den ferdige filmen ut på DV-tape igjen. Er dette den beste måten og gjøre det på? Eller har dere noen andre forslag?

Tusen takk

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Vil kanskje tru dette er den beste måten ja. Alternativet er å rendre ut til DV AVI eller ukomprimert AVI (noko som tek stor diskplass...), og so anten brenne den på ein data-DVD eller overføre via nettverk til Macen. Eksporterer du i ukomprimert AVI er du garantert å ikkje miste noko kvalitet, men du vil jo då som sagt få ei veldig stor fil (avhengig av lengda på filmen sjølvsagt). Er ikkje sikker på kor mykje ein taper - om ein taper noko i det heile - ved å eksportere til DV AVI. Det er jo DV AVI frå før, men so vert det komprimert ein gong til. Forskjellen vil truleg ikkje verte stor uansett.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Vil tro det du beskriver, og det å eksportere til DV AVI vil gi tilsynelatende lik kvalitet, så det tror jeg blir hipp som happ... Ukomprimert AVI er nok bittelittegrann bedre, men tar jo psyko-plass da... Men hvis filmen ikke er for stor ville jeg tatt dette og overført over nettverk..

Men hvorfor redigerte du ikke bare filmen på macen?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Trur også det ikke vil ha noe å si om du gjør det igjennom DV eller å eksportere i full DV kvalitet..

Ligger forresten magic bullet i mac systemene når man eier full pakke med final cut pro og after effects? har ikke sjekket ut på skolen om de har magic bullet enda...
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Magic Bullet følger i alle fall ikke med Final Cut Pro. Ikke med After Effects heller tror jeg...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Her kan man kanskje nevne at DV AVI fins i flere varianter og at MainConcepts DV-kodek sies å være den beste og den som gir minst kvalitetstap. Om folk flest ser noen forskjell på den og Microsofts DV-kodek som de fleste antagelig bruker, er en annen sak.

Evil_Ash
    Guest

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Men hvorfor redigerte du ikke bare filmen på macen?
    Jeg har en iBook som ikke er så rask som PCen min. Bruker macen som regel bare til små operasjoner. Denne filmen er ganske så stor.

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    Ligger forresten magic bullet i mac systemene når man eier full pakke med final cut pro og after effects? har ikke sjekket ut på skolen om de har magic bullet enda...
    Man må kjøpe Magic Bullet ved siden av. Men må si at Final Cut er veldig bra til å fargekorrigere i. Det er ihvertfall min preferanse.

Takk for svar folkens. Tror jeg bare eksporterer til DV-tape og overfører på den måten. Mister filmen bittelitt kvalitet så gjør ikke det noe. Det er bare sjarm det

Kyrre
    Guest

Har jeg forstått spørsmålet rett nå? Du vil overføre film til DV? (I og med at du går på filmskole ser jeg ikke at du bruker film unaturlig)

Overfører du det til DV mister du jo hele kvaliteten! DV støtter ikke høyere oppløsning enn 720x576.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Sitat Opprinnelig postet av Kyrre
    Har jeg forstått spørsmålet rett nå? Du vil overføre film til DV? (I og med at du går på filmskole ser jeg ikke at du bruker film unaturlig)

Overfører du det til DV mister du jo hele kvaliteten! DV støtter ikke høyere oppløsning enn 720x576.
    Han har redigert en film, ikke film som i 16/35mm, er svært få skoler som bruker film flittig i Norge vil jeg tro..
    Vi har kun en 16mm oppgave andre året på NISS.
    Nå vet jeg ikke med Westerdals som Evil_Ash går på da men...

Lillehammer bruker vel noe mer film, men å komme inn der er krever vel like mye som å true seg selv til å vokse et par cm til... =P
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Kyrre
    Guest

Det er et voldsomt vidt begrep film har blitt da. Det heter video!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •