-
Cadet 4
Kvinne i nød
Ærede mednordmenn.
Som en utflyttet kvinne av norden har jeg havnet på skole i intet fjernere enn Buenos Aires.
Og det skal være sagt, at selv om jeg alltid har syntes film har vært et fantastisk medium, og Tarantino har vært min største helt, så var det aldri min intensjon å studere det. Jeg dro i den tro at jeg skulle studere kunst og kommunikasjon.
Språklig forvirring førte imidlertid til at jeg innså at 50% av min undervisning omhandler film, visuelle effekter og regi.
Kan ikke annet enn å si meg kongelig fornøyd, men jeg er virkelig å anse som i min spebarnsfase, og er fortsatt ikke støere i spansk enn at det ikke er så lett å få konkret forståelig info om temaene..
Ergo: Jeg trenger et kamera.
AS Skattenorge gjør heldigvis at uventede tilskudd til studentbudsjettet kan tillate noe sånt som 6-7000,-.
Anbefalninger vil belønnes med hyllest i mitt testamente.
Jeg ber.
-
Kvinne i nød
Det er en smule prisforskjell fra AS SkatteNorge til AS SkatteFritt&;Lugubert Buenos Aires. Diskusjoner angående dette er konstant på dette forumet.
[size=9px]EDIT:
Diskusjoner angående kameravalg er konstant. Ikke diskusjoner om prisforskjeller...[/size]
Se feks noen av disse trådene:
Trenger nytt kamera ! kom med anbefalinger
Trenger nytt filmkamera
Søker etter billig og bra DV kamera
Trenger råd til kamerakjøp....
Beste semi-proffesjonelle video kameraet?
Kamera til 4000-6000kr?
Kamera til 5000 kr
Et kamera som takler dårlig belysning uten støy og grøt?
Beste kamera til ca. 10000kr til 15000kr?
[size=8px](Noen som vet hvordan man slår av highlight-funksjonen?)[/size]
Hvis ikke dette hjelper, kan du enten søke litt mer her inne. Eventuelt mase mer. Det dukker alltid opp noen som vil at du skal kjøpe samme kamera som dem selv har.
-
Cadet 4
Kvinne i nød
Jeg skal love deg det var akkurat det samme jeg tenkte.
Som en rik hvit velfostret kvinne av et I-lands velferdssamfunn, tok jeg meg i en selvsikker kulturarroganse og tenkte at her kan det jo ikke koste noe som helst. Og det var der jeg tok skammelig feil.
Jeg satt, med skjegget milevis tredd ned i postkassa, og innså at denslags er fullstendig tilsvarende prismessig som hjemme i Ivar Aasens eget Noreg.
La meg nevne at jeg står HELT på bar bakke her. Jeg har ikke begreper, annet enn at jeg vet at kvalitet gjerne koster.
Hvis noen sier "DVXH" eller hva fanden, så er det som gresk for meg.
Er vi på bølgelengde? Vi snakker "Tecnique for Dummies 1"..!
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker