Bruk kulelager, finnes vel noen som er spesiallaget for skateboardhjul
Hei jeg har lyst til og lage en dolly jeg har vert på biltema og kjøpt meg skateboardhjul pluss pp-rør.
Men hvordan skal jeg få festet skateboard hjulene slik at det går rundt, jeg har prøvd og tatt en skrue gjennom hjulet og så strammet med noen muttere, men da blir hjulet fast og det går ikke rundt, noen tips til hvordan jeg kan få det til at det går rundt??
Fjell Film © 2009 All rights reserved
Bruk kulelager, finnes vel noen som er spesiallaget for skateboardhjul
Glidecam X-10 med HD-4000 slede
Canon XH-A1
Hvor får du kjøpt det då, vet de har det på biltema, men er det noen andre plasser?
Fjell Film © 2009 All rights reserved
www.boardshop.no
50-50.no
Ebay.com
Hei.
Hadde vært fint om noen kunne laget ei liste med hva jeg trenger for a lage en Dollyhar sett endel videoer og bilder, men skjønner ikke hvilke deler jeg trenger. Hadde tenkt å kjøpe deler fra Biltema.
Takk for Svar.
Bare les i informasjonsboksen til denne filmen, så finner du ut hva du trenger![]()
YouTube- HOW TO MAKE A TRACK DOLLY ~ LOW-BUDGET FILMMAKING (UK)
Hvis du vet de har det på Biltema, hvorfor ikke kjøpe derfra?
Dette var det jeg fikk tak i:
Så skrudde jeg hjulene på vinkeljernet og festet vinkeljernet til plata.
- Vinkeljern
- Treplate, bør være ganske solid
- Åtte ROLLERBLADES hjul, ikke skateboard hjul for de bråker. Jeg fikk tak i dem på fretex for 25,-. Husk å finn de minst slitte hjulene!
- Pvc rør
- Muttere med samme diameter som hullene i hjulene.
Og Vòila!
Min ble veldig solid, siden jeg brukte en plate gulvspon (som er designet til å bli tråkket på i evighet) og jeg festet hjulene på et vinkeljern istedet for PP-rør som jeg ser mange gjør.
Fordelen med det er at jeg kan ha en til å stå oppå imens en annen dytter.
Sist endret av martinbremnes; 2nd April 2010 kl 09:51
Takk!skal prøve å få laget en i nærmeste fremtid.
Bokmerker