Du skal ha tre ledere jo. Den ene er jording
Edit: Det står oftest tall på pluggene... 1 er signaljording, 2 er signal og 3 er signaljording.
Slik pleier det som oftest å være med kablene:
Blank - pin 1
rød - pin 2
svart - pin 3
Jeg sitter her og skal lage XLR kabel. Har to kontakter og en kabel kjøpt ifra Elfa. Kabelen er 2 leder + skjerm.
Men kontaktene har også loddepunkter for å feste på "chassiet" i pluggene til kabel. Men da trenger jeg vel isåfall 3 ledere + skjerm ? Er det kritisk om disse chassiene på pluggene ikke blir koblet til ? Evt. kan jeg koble dem sammen med pinne 1 (jord) ?
Du skal ha tre ledere jo. Den ene er jording
Edit: Det står oftest tall på pluggene... 1 er signaljording, 2 er signal og 3 er signaljording.
Slik pleier det som oftest å være med kablene:
Blank - pin 1
rød - pin 2
svart - pin 3
Jaha, og man MÅ HA 3 leder kabel ?
Nei, selvsagt må man ikke det, men tro meg, du vil ha jording i kablene dineOpprinnelig postet av PelleFotograf
For meg virker det som du har riktig kabel, men du kan jo gi meg en link så kan jeg se på det. sjekk forøvrig min forrige post, endret litt i den
![]()
Du er helt på jordet og har ikke lest min første post. Er det jeg som er dårlig til å forklare, evt. er det andre som har GREIE på dette ?
Det DU har beskrevet er to leder kabel + skjerm.
...
Forøvrig er det denne kabelen jeg bruker (to leder versjonen): http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.p...dok=181425.htm
...
Har nå søkt litt på nettet og ikke funnet noen steder dem bruker annet enn 2 leder + skjerm kabel (dvs IKKE kobler opp det fjerde kontakt punktet som er chassie på pluggene), så jeg gjør det slik og slår meg til ro med det.
Mod: Dobbelposting er gale, men trippelposting... Skjerp deg.
Chill da.. :roll: Helt siden jeg begynte med dette har jeg fått høre at det er 3 ledere.. Jord, signal og jord. Om ikke dette stemmer så har jeg bare lært feil, ingen vits i å mase om at jeg ikke har greie på det jeg snakker om.
Jord er vel en leder det og?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Ja, jeg har ihvertfall alltid tenkt sånn.Opprinnelig postet av Plecto
2 leder + skjerm for mono, 3 leder + skjerm for stereo. Er ikke det riktig?
Bokmerker