Det er noe som heter Litepanels, dvs mange lysdioder tett i tett som tilsammen former en større lyskilde. Disse utvikler ikke varme og skal vist vare en lifetime.
www.scandinavianphoto.no/product/item.aspx?iID=7595849
God aften i saften
Jeg lurte som ¨så: I vinter og generelt hele året vil jeg filme en del utendørs, og gjerne på kveldstid. Til dette kreves det lys. Jeg har sett på diverse lys-kit saker, og det ser jo bra ut, det eneste er at det krever strøm. Da ser jeg ikke annet alternativ enn en tung og dyr aggregator.
Men er det noen alternativer? Min drøm hadde vært om det fantes rimelige lys som gikk på f.eks Sony info-lithium batteriene. Finnes det noen slike lys? kanskje noen billige on-camera lys som går på dette, som deretter kan settes på et enkelt stativ.
You catch my drift?
Kom med innspill![]()
Det er noe som heter Litepanels, dvs mange lysdioder tett i tett som tilsammen former en større lyskilde. Disse utvikler ikke varme og skal vist vare en lifetime.
www.scandinavianphoto.no/product/item.aspx?iID=7595849
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
det så jo ut som et flott lys, men:
a) ser ikke hva slags batterier det bruker, men hvis det varer en lifetime som du sier er jo det det samme.
b) et større problem er at prisen var jo grov for et sånt pent lite lys, jeg tenkte meg et lys i klassen 1-1000kr, da kan jeg i tillegg få to lyskilder for samme sum for det lyset.
en annen ting: finnes det en duppeditt som har en montering til 3/8 skrue så jeg kan sette den på et vanlig stativ, samtidig som den har en topp som har en sånn "camera foot mount" så jeg kan sette på lys beregnet på kameraer til den?
again if you catch my drift...
I know it was you Fredo. You broke my heart. You broke my heart!
Sjekk dette:
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=8auGcHZ6K2w&;feature=related]http://www.youtube.com/watch?v=8auGcHZ6K2w&;feature=related[/ame]
Selv har jeg laget en med fire i en kasse:
Ikke verdens beste på farge, men billig.
Fåes på clash ohlson. For å montere på stativ bare skrur du i en feit mutter som passer den 3/8 størrelsen til stativet.
Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no
Bokmerker