Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard Leie av HD kamera.

Er igang med et nytt eget prosjekt, og denne gangen enda større enn forrige gang.

Jeg vil skyte det som skal filmes i HD, og trenger å leie et kamera.
    Det er en relativt "simpel" ide som skal gjøres, men jeg vil ha dette så pent og stilreint som mulig, og derfor velger jeg å skyte i HD da budsjettet tilsier at det er mulig!

Det meste skal filmes i dagtid i dagslys, foruten et par scener i noen gruver, og et par kontorlokaler. Gruvene løser vi nok på et annet vis, men HD kameraet er hovedsakelig for lyse fine dagsbilder.

Hva er å anbefale? Vi har pengene, jeg trenger bare ekspertisen. Et handy kamera som gjør gode bilder i mye lys.

Er det noen her som har erfaringer og dele, evt. priser per uke og hvor lønner det seg og leie?

/ Lopez
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard

Vurderer muligheten til å skyte på et nikon d3s, er det noen som kjenner til et utleiested som har dette kameraet tilgjengelig?

Og så går jeg til innkjøp av et GoPro HD kamera, og det virker som om dette er utsolgt flere steder, noen som vet om et sted de fortsatt har igjen dette kameraet?

/ Lopez

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Rogaland, Sandnes
    Svar
    119

Standard

Vil absolutt anbefale deg å skyte på dslr! Enten 5D Mark II, som jeg selv har, eller d3s som forsåvidt er ennå bedre med tanke på at du kan capture gjennom blackmagic kort og få ekstreme oppløsninger. Ikke skyt meg hvis det ikke stemmer, for jeg er ikke sikker, men mener at jeg har lest det en eller annen plass.

Fordelen med å skyte på dslr er jo at du kan skyte i så godt som bekmørket uten problemer. Det som er hovedproblemet som man må jobbe rundt er å ta opp lyd eksternt og synke etterpå. Det går jo for all del ganske greit, men er litt tungvint i forhold til et vanlig kamera med xlr-inngang.

Hadde du vært i stavanger-området kunne du leid mitt. Vet ikke hvor du holder til?

Lykke til!
    Fishbox Media

Canon 5D Mark II + Redrock DSLR Cinema Bundle

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

Jeg vil anbefale deg å skyte på et kamera du har erfaring med. Skal du skyte med et kamera du ikke har prøvd før så kan det fort komme opp mange uforutsette problemer på settet som kan ødelegge dagen. Finner du på å leie et kamera som du ikke har erfaring med så må du i alle fall leie det et par dager ekstra så du får testet det før action
    - Keep working hard and you can get anything that you want

Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard

Jeg kommer til å leie det litt ekstra for å gå igjennom, dessuten er det ikke jeg som har foto, og behøver egentlig ikke tenke så mye på det. Men både jeg som Prod/Regi og han som har foto i denne jobben, har erfaring med forskjellige kameraer i mange år, så det løser seg nok sikkert =)

Mitt problem er at jeg valgte å slutte å følge med på utviklingen av kameraer siden HDV kom, rett og slett fordi jeg ikke orker bruke energi på noe som egentlig er så uviktig for min del.

Jeg behøver egentlig bare vite hva som er et godt HD kamera som man får leid i Oslo =)
    Trenger ikke gå så langt som å skyte på RED eller 35mm, det er ikke nødvendig i dette prosjektet...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

http://www.247.as/no/index.php#

Vet de leier ut i Oslo og har et bra utvalg av kamera. Jeg ville nok gått for en EX1 eller EX3, de gir utrolig fine bilder.
    - Keep working hard and you can get anything that you want

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard

Har fotograf noe erfaring med dSlr video kan det være ett godt alternativ, men jeg ville ikke brukt ett kortfilm prosjekt til for mye eksperimentering.

En Canon 7D hvor man bruker HDMI ut via en SDi konverteringsboks og feks. til en Nanoflash for å få ett bedre format å jobbe med i post kan jo fungere fint. For å få lydsync kan man ha ett nedmikset mono spor ut fra evnt ekstern opptaker via trådløs sender og til 7D, dette ligger jo da embedded i 25p strømmen som 7D dytter ut over HDMI.

Alternativet er å leie noe mer "velprøvd", helst 1/2" bildebrikke eller større om man ønsker å jobbe med dybdeskarphet og vil unngå bruk av 35mm adapter, alt etter budsjettet selvsagt.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard

Brukte Sony EX1 med et SG Blade 35mm adapter som ga vanvittig pene bilder, anbefales! Skikkelig digg å jobbe med minnekort etter mange produksjoner på tape, puttet bare kortene rett i macen. Vi kunne nok jobbet på bedre objektiv, og vært ENDA mer nøyaktig med fokus, men det ser stort sett greit ut. Håper vi får lastet opp filmen her etterhvert...
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Lignende tråder

1. Leie av kamera
    Av MatsM i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 8
    Siste tråder: 10th November 2009, 23:49
  2. Leie kamera
    Av Lisaks i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 0
    Siste tråder: 27th October 2009, 14:14
  3. Noen som har et kamera å leie ut?
    Av Krsk0 i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1
    Siste tråder: 1st September 2009, 18:21
  4. Noen som har et kamera og leie ut?
    Av Krsk0 i forumet Kjøp av tjenester (annonser)
    Svar: 0
    Siste tråder: 5th July 2009, 15:54
  5. Jeg vil leie et DVX100 kamera
    Av Plecto i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 4
    Siste tråder: 21st January 2009, 11:30

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •