Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18

Tråd: Leie tvkamera

Cadet 2
    Medlem siden
    Jun 2005
    Svar
    4

Standard Leie tvkamera

Hei jeg lurer på hvor kan man leie tvkamera for å lage musikkvideo og om det går an å bruke vanlig digital videokamera

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard Leie tvkamera

hvilke kameraer tenker du på? i tv bruker de ofte beta kameraer (iallefall tv2) og i de fleste filmer bruker de filmbaserte kameraer
    men om du skal lage en amatør musikkvideo, holder det lenge med et vanlig digitalt hjemmevideo kamera, det finnes mange forskjellige typer dv baserte kameraer, i like mange forskjellige prisklasser, si litt mer om til hvilket bruk kameraet skal være og litt om budsjett.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Standard Leie tvkamera

Haha.
    Det mest lovlige du kan gjøre, er å kjøpe et DYRT, nytt videokamera og så klager du på det på 14-dagers garantien fordi det ikke levde opp til forventningene

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Leie tvkamera

Hehe, vil nok ikke anbefale deg å gjøre som andeik sier her, men er jo kanskje verdt et forsøk? En veldig bra idè egentlig!
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Standard Leie tvkamera

Haha.
    Det har jeg benyttet meg av minst fire ganger når jeg er misfornøyd med lånemobilen imens mobilen er på reprasjon!

Cadet 2
    Medlem siden
    Jun 2005
    Svar
    4

Standard leie tvkamera

vel det er det som er problemet,jeg vet ikke hvilket kamera jeg burde bruke hvis vi skal gå for å lage proff musikkvideo og evn hvilke redigeringsprogram man burde bruke

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard Leie tvkamera

si litt om din definisjon av proff, hvilket budsjett har du?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Leie tvkamera

Hvor proft kamera og redigerings program du bruker har egentlig lite å si når du ikke kan funksjonene på de. Snakker av erfaring her. :lol:

Om du har lyst til å lage en bra musikkvideo til bandet ditt, er det sikkert mange her som har mer enn lyst til å hjelpe dere for en billig penge/gratis, og da buker de i tillegg sitt utstyr som allerede er halvproft + de veit hvordan de skal bruke det og få det til å se proft ut etter opptaket også.. Så si ifra om du vil ha hjelp da!

Om du har lyst til å gjøre det selv, så holder det med et PD 150 kamera (fikk perfekte resultater på våre musikkvideoer som eksamensprosjekter!) som ikke er altfor kompilisert og billig for å være semi proft.

Hvis du vil ha et enkelt og greit redigerings program er Pinaple et bra alternativ. Proffe redigeringsprogrammer som avid tar tid å sette seg inn i, og er mer kompilserte enn hva du får utbytte av om du ikke kjenner til det.

Håper du finner hva du leiter etter

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Leie tvkamera

Pinaple= Krysning mellom Pinnacle og Apple?

Det heter Pinnacle! :wink:
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Leie tvkamera

jaja.. noe på P :P

Side 1 av 2 12 SisteSiste