Viser resultater 1 til 3 av 3
    Cadet 2
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    4

Standard Lett tripod som tåler kulde?

Hei, er det noen som har tips til en veldig lett tripod som tåler kulde. Skal brukes på på ekspedisjon for kryssing av Grønland sør - nord, altså ca 2500 km med ski, pulk og kite. Det er derfor helt avgjørende at den er lett.

Jeg har veldig begrenset erfraring med tripod til videokamera, men innbiller meg at det skal være mulig å få et relativt lett stativ til å stå stødig når den trykkes ned i snøen. Jeg er klar over at tungt og robust er det beste, men det er som sagt helt utelukket.

Om tripod og kulehode selges separat er jeg også interessert i et lett hode som tåler mye kulde.

Jeg har et håp om å gjøre så pass bra opptak at det kan ende ut i en dokumentar til kommersiell visning. (Har et år på meg med kursing og øving før vi starter.)

Takknemlig for svar.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Hva for kamera? Sånn i forhold til størrelse på hode/stativ.

Generelt sett er Sachtler det jeg ville kjøpt til slikt om det er snakk om håndholdte kameraer, hvertfall selve hodet. En av få som lager hoder for små kameraer som fungerer i kulde og tåler slik bruk.

Evnt budsjett for stativ/hode?

Cadet 2
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    4

Kameraet blir Sony hvr-v1 på ca 1,6 kg og kanskje et Sony hvr-a1 i tillegg og som er enda lettere. Har i grunnen ikke noe bestemt budsjett utover at jeg vil ha noe som funker så bra som mulig og som veier så lite som mulig. Kan være villig til å strekke med til en del tusen dersom det er verdt det.

Takk for tipset om Sachtler. Skal sjekke vekten på disse hodene.

EDIT: Har nå sjekket tripod head på B&;H og oppdaget at disse veier like mye som en middels bil. Vanskelig å finne noe som veier mindre enn 2 kg og det begynner å blir litt for mye vekt. Går i tenkeboksen ...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •