Jeg ville kanskje lett etter noe brukt.
I den prisklassen får man da veldig mye mer for pengene.
Jeg har dessverre ikke noe spesielt peiling på HD kameraer.
Hei!
Jeg har planer om å kjøpe nytt kamera, og i den anledningen har jeg gjort en del research. Tanken var å ta skrittet inn i HD-verden, og da så HV20 ut som et supert valg i min prisklasse.
Men, her om dagen leste jeg at HV20 ikke egnet seg noe særlig til 3D-tracking, pga at den hadde noe de kalte "rolling shutter". Siden 3D-tracking er noe jeg gjerne vil eksprimentere litt med
har jeg tenkt til å gå til innkjøp av noe litt "fetere" enn HV20. 8)
Det virker litt som om det er et ganske stort prishopp fra de beste konsument kameraene til de billigste "prosumer"-kameraene.
Stemmer det eller er det bare min oppfatningen?
Uansett, budsjettet mitt ligger vel på rundt 14 000 - 17 000 kr... Kanskje mer, hvis det er det jeg må betale for å ta et skritt videre. :wink:
Brukt er absolutt et alternativ.
Hvis noen her har tips eller råd om hvilket kamera jeg bør velge ville jeg vært veldig takknemlig!![]()
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Jeg ville kanskje lett etter noe brukt.
I den prisklassen får man da veldig mye mer for pengene.
Jeg har dessverre ikke noe spesielt peiling på HD kameraer.
Laks
Ok![]()
Er det noen store ulemper med å kjøpe brukt? Jeg mener, "slites" kameraene noe særlig? I så fall, hva er viktig å se etter hvis man kjøper brukt?
Ble mange spørsmål det der... Svar på de du vil du :P
Takk for så raskt svar! Dette forumet er ekstremt bra![]()
Takk igjen!![]()
Fint at du liker forumet.
Det har hjulpet meg mange ganger også.
Videohodet i kameraet kan slites.
Derfor kan det være lurt å spørre selgeren av kameraet om hvor mange timer det har gått.
Ellers er det ganske lett å se om et kamera er pent brukt eller ikke.
Laks
"OK" ^^
He he... OK![]()
Bare sånn at jeg har en viss peiling, hvor mange timer er "mange" timer for et HDV kamera i min prisklasse?
Det burde ikke være spesielt mer enn 100 timer.
Jeg kjøpte nettopp brukt kamera, og det var langt mer enn 100 timer.
Men det er i kjempe flott stand uansett.
Laks
"OK"
Takkda vet jeg det
![]()
Men tilbake til det egentlige spørsmålet: Noen som har noen tips til HDV kamera?
Noe bedre enn HV20? Det må være et HV30 kamera som kommer i april. Ellers uansett prisklasse har alt som har CMOS rolling shutter.
Bokmerker