Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 16 av 16
    Cadet 2
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Indre Østfold
    Svar
    5

Standard Lyd fra mixebord?

var det slik at dere skulle lage en musikal? hvorfor skal dere ta opp musikken dere skal danse/synge til? nå er ikke jeg noen ekspert, men hadde det ikke vært bedre å bare skyte de scenene dere skal ha, klippe dem sammen, fjerne orginallyden og legge på sangen dere skal ha? (mener det er det man gjør nå man lager musikkfilmer, musikaler o.l. blir det ikke bedre lydkvalitet da?)
    men alle dialogene kan jo tas opp med en vanlig mic.

håper jeg ikke har misforstått helt. er ikke noe god på tekniske finurligheter. :wink:
    ew Story Company

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Det er, sånn jeg har forstått det, snakk om å gjøre opptak av en sceneforestilling.

Cadet 2
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Indre Østfold
    Svar
    5

Åja. da forstår jeg. trodde det var snakk om et ala' west side story/singin' in the rain prosjekt. men da bør man nok få kjørt lyden gjennom en mikser ja. om man legger lyden sammen med videoklippet eller syncer etter på er vel så å si det samme, men det blir jo mer post-jobb da.
    ew Story Company

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Skal XLR enden på overgangen være hann eller hunn?
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Jeg ville først hørt med Lydmannen hvordan han ønsker å gjøre det. Ikke regn med at det er noen ledig output til tapping av lyd. er utrolig irriterende for lydmannen å få en slik henvendelse 5 min før start.

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    33

Sitat Opprinnelig postet av alekstef2
    Du får ikke lov av meg til å koble fra XLR til minjack rett inn i det lille kameraet ditt. Minijack er fy-fy. Ja isåfall ville jeg heller spilt inn lyden inn på en minidisk spiller, men husk på å finne en måte å synkronisere det på. Pass også på at du kjører bitfrekvensen lik som på kameraet, ellers vil lyden "falle" ut av synk av seg selv, selv om du har synket den.
    Jeg forsøkte akkurat dette for noen år siden. Kjørte lyden fra miksebordet rett inn i en MP3 spiller. MP3-spilleren stod innstilt på 16bit (og det gjorde forsåvidt kamera også).

Filmet hele sceneshowet med den innebygde mic'en i kamera - mest for å få publikum LIVE lydene og tanken var å mixe inn mixebord-lyden etterpå.....

Det hele gikk dritt fordi lyden fra mP3-spilleren ikke lot seg synke med video - dn var alltid kun i synk et kort øyeblikk, men ute av synk før og etter..... fant jeg et nytt sted å synke, så ble det synk her, men feil før og etter..... gikk ikke mer en 40-80 sek før alt var håløst merkbart ute av synk......

Så filmen endte opp med elendig lydkvalitet med masse LIVE forstyrrelser og ingen skikkelig lyd fra miksebordet.....

Forsøkte masse forskjellige tools for å endre lyden til andre format, khz etc men fikk aldri synk gjennom hele filmen....

.....så min anbefaling er helt klart å koble rett i KAMERA og ikke satse på noen MP3 spiller og at dette uten videre lar seg synke etterpå.... Been there, done that! - Da ville jeg isåfall satset på en annen opptaker for lyden, men da koster det fort kroner også....

--
    An10Bill

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •