Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Lydeffekter til skrekkfilm

Da tenker jeg ikke på musikk og heller ikke reallyder som dørknirking, vind som piper osv (selv om også det hadde vært greit å ha ), men heller abstrakte lyder som du finner mye av i f. eks Villmark. Det er litt vanskelig å forklare hvilke lyder jeg tenker på, men det er dyp "romling", skarpe lyder osv. Disse brukes for å understreke spenning eller skrekk.
    Noen som vet om en "database" for slike lyder? :?
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Mo i rana
    Svar
    212

Standard Lydeffekter til skrekkfilm

http://www.sounddogs.com/catsearch.asp?Type=1

Koster riktig nokk litt penger, men det er prima kvalitet! :wink:
    ulken. boy wonder....

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    69

Standard Re: Lydeffekter til skrekkfilm

Sitat Opprinnelig postet av Hallojs
    Da tenker jeg ikke på musikk og heller ikke reallyder som dørknirking, vind som piper osv (selv om også det hadde vært greit å ha ), men heller abstrakte lyder som du finner mye av i f. eks Villmark. Det er litt vanskelig å forklare hvilke lyder jeg tenker på, men det er dyp "romling", skarpe lyder osv. Disse brukes for å understreke spenning eller skrekk.
    Noen som vet om en "database" for slike lyder? :?
    Slike lydeffekter kalles "imaging elements" og du finner helt sikkert noe ved å søke litt rundt på nettet. Kombiner gjerne med søkeordene whooshes, kicks, attacks, metal hits e.l. - Og med mammas gullkort kan du få kjøpt mye bra DVDer og sound packs med "imaging elements" på nettet.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Stavanger
    Svar
    156

Standard Re: Lydeffekter til skrekkfilm

Sorry, misforstod litt her:P Men prøv å finn lyder selv, ta to kniver og gnikk de mot kvarandre, da får du en ubehagelig lyd, som du kan legge i undertone. Bruk kreativitet, lag lyder som du kan ha te seinere og. Det e gøy å lage lyder selv, istedenfor å søke seg i hel på nette.
    izzAh the little film maker....

http://www.royalpicture.org

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •