de fleste handycam har auto gain slik at det legges til. På mange er det et problem ettersom det stilles på for mye gain slik at det blir kornete.
har ikke erfaring med akkurat kameraet ditt, så jeg vet ikke om det finnes manuell funksjon for dette.
Kan noen forklare meg hvorfor min lille Canon HF200 fanger opp lys mye bedre en større kamera som GY101 og HVX200? Linsa er jo minimal! legges det til automatisk elektronisk gain eller? Virker veldig ulogsik at et så lite handycam skal fungere bedre en et større kamera.
- Keep working hard and you can get anything that you want
de fleste handycam har auto gain slik at det legges til. På mange er det et problem ettersom det stilles på for mye gain slik at det blir kornete.
har ikke erfaring med akkurat kameraet ditt, så jeg vet ikke om det finnes manuell funksjon for dette.
Regner med at det er autogain jeg også, men syns det er så rart at en så liten linse i det heletatt skal klare å fange opp så mye lys i forhold til de med 10 ganger større linse.
- Keep working hard and you can get anything that you want
Først og fremst er det størrelsen på bildebrikka som avgjør dette, ett 1/4" med ekstremt mye pixler kontra en 1/3" brikke så vil 1/3" fange opp mye mer lys.
Men om man har CMOS vs. CCD betyr og litt, CMOS er lettere å lage lysfølsomt, men ikke så mye bedre at det danker ut større bildebrikker uten videre.
Større OBJEKTIV betyr vel at det krever mer lys, ettersom at lyst må "reise" gjennom fler linser og slikt..
Purple Cow Pictures
Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
Røde NTG-2
Regi & Foto
Bokmerker