Bruk dagslysfilter, hold lyskildene lavt og ikkje bruk diffusjon. Prøv å få frem kraftige skygger. Det er mitt tips.
Er igang med en reklamefilm for Redd barna på skolen nå. Prøver å få til et kaldt og trist rom, trenger tips anngående lyssetting til dette, bruker 800w lamper. Noen tips på hvordan få en "cold look" ?
Bruk dagslysfilter, hold lyskildene lavt og ikkje bruk diffusjon. Prøv å få frem kraftige skygger. Det er mitt tips.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Low Key!
Stil AWB på utebelysning(3.2k)........ Drop fill ligth og sett key ligth fra lit skråere kant en vannlig evt. lit høyere for å oppnå mer kontraster i ansiktet. Gjør gjerne det samme med backligth....
PS: + det som er beskrevet tidligere.....
et kan bli lit rotete iblant, men nå skal det sies at noen av tidenes genier hadde dysleksi!!
Poster her, jeg.
Holder på å lyssette "studioet" mitt.
Har to 500w arbeidslamper, pluss en 300w lampe.
Trenger noen tips.
Leste et sted at noen brukte bakepapir foran lampene, som dimmer. Går det an? Hvilken høyde skal man sette lyset i? Hvilken avstand? osv.
Ordinær lysetting skal være 30-45 grader til høyre og/eller til venstre for kameraet og 30-45 grader opp i forhold til motivet (blir vel helt til taket antar jeg). Jeg vet ikke om bakepapir er helt ideelt? Dette blir vel mer som et gråfilter framfor et filter som dimmer lyset. ND filter er mye bedre til dette. En dimmer minker lystyrken men samtidig gjør lyset gulere. Et ND filter gjør bare lyset svakere uten å endre det på noen måte. Et bakepapir vet jeg ikke helt hva gjør for noe :P
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Bokmerker