Det avhenger om kino har prosjektor med dvdspiller. I Bergen kino har jeg opplevd at de brukte dvd til å vise en kortfilm.
Men kanskje HenrikSolberg vet mer fordi hans Domino-trailer ble vist på kino
Må man blåse bildet opp til 35 mm for å vise en video på kino?
Og blir lyden mono?
Noen som har erfaringer?
![]()
Med vennlig hilsen
Phex
Det avhenger om kino har prosjektor med dvdspiller. I Bergen kino har jeg opplevd at de brukte dvd til å vise en kortfilm.
Men kanskje HenrikSolberg vet mer fordi hans Domino-trailer ble vist på kino
Nei nei! Det går til og med an å vise VHS på kino. Det er bare snakk om kvalitet da... Hvis du er hypp på topp kvalitet og kinofølese kjører man filmrull (ikke nødvendigvis 35mmrull). Som HENRIK sa så pleier det å være mer enn bra nok med en DVD cd..
know everyday is supposed to be a gift, but why does it always have to be a pair of socks?
Henrik har ikke sagt noen ting han for han poster først nå!
Alle kinoer bruker vel DVD-spillere til å vise lokale reklamefilmer som går før filmene osv, så de har mulighet til å bruke dette... Bruker DVD når de viser lokale ting her i byen i alle fall!
Lyden blir stereo, men blir vel sendt en del ut i en del av de andre høyttalerne også...
Ok, takk skal dere ha!![]()
Det vi har her i byen er en sånn bygdekino, vet ikke helt om de har DVD spiller... de pleier ikke å vise reklamefilmer ihvertfall... Men vi får se...
Med vennlig hilsen
Phex
Hvis man skal vise det på film er det S-35mm som gjelder. 16mm er i dag bare å regne som et opptaksformat. Kinoer i dag har ikke framvisningsmulighet for 16mm el. 8mm). For kinovisning blåser man alltid opp til 35mm.Opprinnelig postet av Frederic
![]()
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
bare MÅ dra en off topic..Opprinnelig postet av Frederic
En DVD er ikke en CD, CD er compact disc, altså noe annet.
DVD er Digital Versatile Disc, som er en annen type DISC. Da er det DV disc du mente, så det holder å si en DVD.
Jeg er veldig klar over hvor irrelevant dette er, men jeg bare måtte. Det irriterer meg :P :lol:
Bare lurer på: Hva menes med 35 mm? Hva skjer fysisk med filmen hvis man "blåser" den opp?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Om ikke eg har misforstått veldig, er 35mm bredden på filmrullen. Når filmen "blåses opp", overføres den fra 16mm, eller dv for den slags skyld, til 35mm, slik at den kan vises på prosjektoren på kinoen.
[ame=http://en.wikipedia.org/wiki/35mm]Her finner du nok alt du vil vite om 35mm.[/ame]
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Det er bredden på filmrullen ja. Når man blåser opp fra 16mm til 35mm blir bildet grovere og man kan lettere se kornene som utgjør bildet.
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Bokmerker