Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 39

Tråd: Mac?

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    17

Standard Mac?

Åh, vi har erfart så masse tekniske problemer med redigering på dataene våre, og har overlevd det en stund, men.. Uansett så vi tenkte å satse på en Mac, og lurte på om det var smart?
    Vi skal oppgradere kamera også, så vil ikke bruke mer en rundt om 10 000 kr, altså iMac eller MacBook, ikke sant? (Isåfall hva?)
    Eller hva sier dere?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,286

Standard Mac?

Du får ikke mye kamera og Mac for 10.000.. Da må du nesten velge enten eller.

Sjekk ut Eplehuset.no evt. Apple.no for priser. Eplehuset har ting på lager i Norge til samme pris som Apple.no - dermed får du raskere levering, dersom du tenker å kjøpe en standard Mac og oppgradere på egenhånd - noe som uansett er å anbefale - penger å spare!

Om dere har behov for maskin på location eller farte rundt omkring og klippe, kjøp en MacBook - men OBS OBS! Den har forbanna liten skjerm og oppløsning, så det vil kanskje bli litt knotete i lengden, med mindre dere har ekstern skjerm.

iMac er en råtass av en stasjonær maskin, rålekker er den òg.. Stikk i nærmeste Apple-butikk og se dem på nært hold, prøv dem, og prat med betjeningen.

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Standard Mac?

Dette er kanskje litt off-topic, men er iMac no knall og oppgradere da? Ser ikke ut som det er så lett og "komme til" inne i den.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,286

Standard Mac?

Der har jeg ingen erfaring - men det skal gå an å slenge inn mer ram... Og det er vel det, i grunn. Men man får ikke gjort særlig mer med en MacBook heller. Skal man ha noe som er mulig å ha i mangfoldige år og bygge på, bør man slå på stortromma og klaske til med en Mac Pro.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Standard Mac?

Jeg anbefaler ikke Mac, det er ikke spesielt smart. Den er dyrere enn PC, og billig Mac er håpløs å oppgradere. Dessuten kræsjer den oftere enn en PC. Det beste er å bygge seg en PC med akkurat de delene/spesifikasjonene man trenger. Ikke tro all hypen. Det er ikke slik at en Mac bare funker. Men noen tror det fordi de har hørt det nok ganger. Slik som med middelaldrende damer og antirynkekrem (og unge også forsåvidt). Jeg har klipt tre filmer på Mac, og aldri mer. Prosjektene flyttet seg tilbake i tid og klipp i sekvenser sletta seg, og ting ble lagra i søppelkassa, og ble selvsagt tømt, pluss alt som er irriterende ang. mus og tastatur, som bare legger seg til på frustrasjonen. Hvis Michael Douglas hadde støtt på en Macintosh i filmen Falling Down, så hadde den blir relativt kort. De som har råd til det, går tilbake til PC og bruker Mac-en som anker på båten sin. De som har råd, men ikke går tilbake til PC, er for stolte til å innrømme at de tok feil når de bytta. De andre har levd med Mac hele livet og synes det er helt ok; omtrent som negre i jordhytter. Når man handler seg ny data vil mange også kunne spille, det er igjen håpløst på en Mac, siden det ikke er noen spill til den, hvis man runder litt nedover. Man kan kjøre Windows på de nyeste Mac-ene, men da kan man jo like gjerne kjøre Windows på en ny PC og slipper alle Mac-feilene. Ikke la deg lure over til den andre siden fordi PC suger, Mac er ennå verre. Å leve med data skal være et helvete. Forbrukerne er klemt mellom barken og veden og må velge mellom pest og kolera. Heldigvis er PC litt mindre plaguesomt, og da kan du i tillegg bale med noe du er vant til, og du har muligheten til å fikse plagsomme ting som oppstår. Fordi Jobs også tror at Mac "bare funker", så har han ikke gitt brukeren muligheten til å fikse opp i systemet selv. Så låser det seg, så er du kjørt. Så, få noen til å bygge en ok PC til deg, for akkurat den prisen du har råd til - ikke la deg friste til å kjøpe ferdig-PC - de suger ofte nesten like mye som Mac. Men bare nesten. Dessuten vil du ikke være medlem av Mac-samveldet. De oppfører seg som nyfrelste og klarer ikke snakke om noe annet enn den deilige Mac-en sin. Religiøse er som kjent skada på sinnet. De tror feks på en Gud de aldri har sett. Mac-brukere tror på en fungerende mac som aldri har fungert. Men forelskelse og tro gjør mennesker syke på sinnet og ute av stand til å vurdere hva som er klokt, og kan for utenforstående virke veldig hjernevaskede.

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    15

Standard Mac?

hahahaha dummeste jeg har hørt på lenge!!! Mac pisser på PC!

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Standard Mac?

Sitat Opprinnelig postet av Froystad
    hahahaha dummeste jeg har hørt på lenge!!! Mac pisser på PC!
    Bra comeback for Mac-entusiastene. Det at en Mac har urin i seg, er vel grunn nok til å ikke kjøpe den, synes jeg. Ikke noe gøy når de går lekk på arbeidsbordet.

Men IsAma, nå skjønner du vel hva jeg mener? Mac-folk har ikke selvironi fordi de er så religiøse, slik som muslimer. Man kan på ingen måte gjøre narr av Muhammed feks. Og de er så enfoldige, at de er svært korte i sine uttalelser. Men de trenger ikke mer, for de er overbevist.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    145

Standard Mac?

Eier ikke respekt for folk som deg ass, Kenny Wang. Lurer på hvor du har funnet dokumentasjon for alle anklagene dine?

Jeg har selv en Mac, faktisk, men jeg oppfører meg ikke som nyfrelst og snakker masse dritt om Windows fordet. Begge OS´ene har sine fordeler og ulemper. Min erfaring er at Mac har et mye mer stabilt OS, og at det "bare funker". Jeg kjøpte en Mac Pro i sommer og har ikke angret et sekund! Har aldri opplevd at den kræsjer eller lignende, sånn som Kenny Wang sier.

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,205

Standard Mac?

At du selv ikke har opplevd betyr ikke at andre ikke har det. Dokumentasjon trenger jeg ikke, siden jeg har opplevd det på egenhånd. Om du tror meg er en annen sak. Men slik er det med all dokumentasjon også, man må tro på den. Men morsomt at du må inn å forsvare Mac bare fordi du har en egen. Det beviser bare poenget mitt om Mac-samveldet. Og at du ikke eier respekt for meg fordi jeg snakker om mine egne opplevelser med Mac, understreker det vel ytterligere. Men slik er det jo med frelste mennesker. Og er man hjernevasket, vet man det ikke selv.

Når det gjelder innholdet av mig i Mac, så har jeg ikke opplevd det selv, men siden det var en negativ ting sagt av en Mac-entusiast, å gikk jeg ut ifra at det var korrekt.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    145

Standard Mac?

Jeg forsvarer ikke Mac bare fordi jeg har egen, men jeg snakker om min egen erfaring, som du selv sa. Og min erfaring er at jeg ikke har hatt noen problemer. Gjør det meg til nyfrelst fanboy, at jeg har en Mac som fungerer?

Jeg kan godt være enig med deg i at spilling suger på mac, men de fleste som kjøper mac kjøper den ikke for og kunne spille på den.

Og du sier at du ikke trenger dokumentasjon siden du har opplevd problemer selv. Men hvordan kan du da skrive her at Mac generelt suger så hardt og ingenting funker blablabla? Slik som du skrev det, så mener du altså at ALLE Mac´er suger, men i det neste innlegget så skriver du at du bare har egen erfaring som dokumentasjon? Jaja, det er en morsom verden vi lever i :wink:

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •