Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 50
    Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Mac redigering?

Er det noen her som vet noe om Mac mini er bra til videoredigering?
    Noen som har erfaringer?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Standard Mac redigering?

Har aldri prøvd Mac Mini før, men hvis du tar en titt på spesifikasjonene så ser det jo ikke så veldig bra ut. Vet ikke helt hvilke oppgraderingsmuligheter det er, men hvis du først skal kjøpe Mac til videoredigering er det en kraftig PowerMac G5 som er det beste kjøpet etter min mening. Prisen blir jo en del klasser over dessverre :wink: .
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Mac redigering?

http://anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2349&;p=2

Ein artikkel om Mac Mini. Den seier mest om iMovie trur eg, men kan hende det står noko nyttig der.

Det avheng vel litt av kor store krav du har, men ein Powerbook (eller MacBook Pro som dei nye med Intel-prosessorar heiter)/Powermac er sjølvsagt eit betre verktøy, som StianH seier.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Mac redigering?

Det er det.. G5 er så dyr...
    Men hva lønner seg mest? (Nå tenker jeg på videoredigering)
    Kjøpe en Mac mini, eller kjøpe en stasjonær pc?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Standard Mac redigering?

Eks.
    Mac Mini til ca.7000,-
    1,4 GHz prosessor
    512 MB RAM
    80 GB harddisk

Stasjonær PC til ca.7000,- (PACKARD BELL IMEDIA5565)
    3,4 GHz prosessor
    1024 MB RAM
    160 GB harddisk

PC lønner seg alltid.
    I forhold til pris vil bestandig Mac få juling av PC hvor trist det enn er :wink:.
    hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Mac redigering?

Shit!8O

jaja, takk for svar uannsett

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Mac redigering?

Sitat Opprinnelig postet av StianH
    PC lønner seg alltid.
    I forhold til pris vil bestandig Mac få juling av PC hvor trist det enn er :wink:.
    Dette er så dumt sagt at jeg ikke engang gidder å kommentere det... Eller okay da, jeg må kommentere det: Finn en maskin som har like god ytelse i forhold til pris som en PowerMac, MacBook Pro, eller de nye iMacene med intel-prosessorer...

Til 11.700 kroner får du en iMac med 2.0 gHz Core Dual intel-prosessor. Det kjører fra det meste på PC-fronten....

Dessuten lanserte Dell nylig en maskin som matcher spesifikasjonene til MacBook Pro'en... Den var stygg som juling, bråker antagelig som juling (med bråkete vifte og styr) og kostet 3.000 mer...

Det må også nevnes at Mac bruker et operativsystem som utnytter maskinvaren relativt mye bedre enn Windows XP!

Så det du sier er totalt feil...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Standard Mac redigering?

Må nok si meg enig i at PC tar seg bedre ut på papiret, men kan være noe helt annet i aksjon. Selv har jeg ikke vært borti for mange mac'er, men broren min sin er bra den, en iBook, selv om i forhold til min PC, stinker den på papiret.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    277

Standard Mac redigering?

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Sitat Opprinnelig postet av StianH
    PC lønner seg alltid.
    Dette er så dumt sagt at jeg ikke engang gidder å kommentere det... Eller okay da, jeg må kommentere det: Finn en maskin som har like god ytelse i forhold til pris som en PowerMac, MacBook Pro, eller de nye iMacene med intel-prosessorer...

Til 11.700 kroner får du en iMac med 2.0 gHz Core Dual intel-prosessor. Det kjører fra det meste på PC-fronten....

Dessuten lanserte Dell nylig en maskin som matcher spesifikasjonene til MacBook Pro'en... Den var stygg som juling, bråker antagelig som juling (med bråkete vifte og styr) og kostet 3.000 mer...

Det må også nevnes at Mac bruker et operativsystem som utnytter maskinvaren relativt mye bedre enn Windows XP!

Så det du sier er totalt feil...

Har selv brukt både Mac og PC over lengre tid og jeg foretrekker Mac, men når jeg sier at det lønner seg utfra et økonomisk perspektiv å kjøpe PC så er ikke det "dumt" sagt av meg i det hele tatt.
    Da snakker jeg først og fremst om de litt lavere prisklassene. Hvis man er innstilt på å kjøpe en PowerMac til 30.000 så vil man ikke spare mye på å kjøpe PC.
    Jeg vet ikke hvor du har hentet priseksempelet ditt fra, men sjekket nettopp spesifikasjonene til en iMac G5 til 12.500 kr. hos Officeline.
    En PC til samme pris har betydelig bedre spesifikasjoner. Men som jeg sa tidligere; hvis man skal kjøpe en virkelig dyr maskin kan man like gjerne kjøpe Mac :wink: .

Men en interresant ting er jo at det virker som Apple skal satse mer på Mac for folket som en konkurrent til PC (mye grunnet at iPod er blitt så populært, og at Toshiba(?) har annonsert at de planlegger å selge uoffisiell Mac) og da vil de nok utvilsomt sette prisene ned på PC nivå før eller siden :wink: .

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Mac redigering?

iMac G5 er jo en utgående modell! Det ble jo lansert nye iMacer som er 2-3 ganger raskere her om dagen (pga. bytte til intel-prosessorer), til samme pris. Så finn en PC som tilsvarer de spesifikasjonene med samme ytelse du... Ta også med i betrakning at iMacen er nesten lydløs, har en veldig lys og pen skjerm og har en basisprogramvare som følger med maskinen som du ikke finner maken til på PC-fronten.... Maskinen kommer også med FrontRow, altså tilsvarende Mediacenter løsningen til Microsoft... Det er bare det at FrontRow fungerer så uendelig mye bedre...

Priseksempelet er forøvrig hentet fra apple.no:
    http://store.apple.com/Apple/WebObje...&;mco=899BECBF
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •