Jeg tviler på at du får kjøpt skinner til den der. Hvis du ikke har lyst til å kjøpe en ordentlig dolly med skinner og hele pakka, så finnes det massevis av guider som hjelper deg med å lage en selv.
Hei , for en liten stund siden kjøpte jeg meg denne dolly´n : http://www.fotovideo.no/aspx/produkt...spx?plid=12768
Har brukt den litt inne og sånt ( på glatt gulv ) for den funker ikke og bruke på noe annet terreng. Ble jo litt skuffet men så skjønte jeg jo at til dolly trenger du jo skinner?
Så er det noen så vet hvor man kan få kjøpt skinner til denne?
Jeg tviler på at du får kjøpt skinner til den der. Hvis du ikke har lyst til å kjøpe en ordentlig dolly med skinner og hele pakka, så finnes det massevis av guider som hjelper deg med å lage en selv.
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
mvh: Ken Martin Wigand
[Når du brenner for noe, sett fyr på andre]
tusen takk![]()
Dokumenter gjerne arbeidsprosessen hvis du skal lage![]()
Du kan også bruke vanlige planker som er litt tjukke, og kutte ut et spor i dem, slik at hjulene til manfrotto stativet passer nedpå, eventuelt lage dem 2 - 3mm større, slik at dem ikke setter seg fast.
Blir det ikke en ustabil risting hvis man bare graver et par skinner og setter manfrottoen på? Vil ikke hjulene prøve å spinne rundt?
Denne laget en kompis til meg. Fungerer perfekt.
Sist endret av Tom; 18th July 2009 kl 08:22
Det der er jo stregt talt ikke en dolly. Det en kun en tralle for å flytte større stativer. Kan jo selvføgleig bruke den som en slags dolly, men jeg regner med at man ikke kan låse hjulene?
Det beste for deg er å kjøpe 4 stk pvc rør, montere to og to sammen så de får plass til et hjul imellom seg. Det skal se bra ut.
Hva heter det som skateboard hjulene er festet til.
Her er et bilde:
![]()
Bokmerker