Det spørs jo helt hva budsjettet ditt er. Regner med du ikke har tenkt å bruke en 5-8000 på en matteboks så kanskje IndieSnap sin er noe for deg? Filtre du bør ha.. hm. ND filter har du jo innebygget.. Polariseringsfilter kan jo vær greit.
Heisann.
Jeg driver å vurderer å skaffe meg Matte Box til DVX100 kameraet mitt.
Altså 72mm. 4x4 filterholder.
Noen tips til hvilken Matte Box jeg burde kjøpe?
Og hva slags filtre burde jeg ha?
Laks
Det spørs jo helt hva budsjettet ditt er. Regner med du ikke har tenkt å bruke en 5-8000 på en matteboks så kanskje IndieSnap sin er noe for deg? Filtre du bør ha.. hm. ND filter har du jo innebygget.. Polariseringsfilter kan jo vær greit.
5000-8000 høres greit ut ja.
IndieSnap så litt jalla ut.
Noen andre forslag?
Laks
Er denne noe tess kanskje?
http://www.bhphotovideo.com/c/produc...Matte_Box.html
EDIT:
Flere filtre jeg bør ha?
Laks
Ser jeg riktig? Du synes det er greit å bruke 5-8k på en mattebox? Isåfall er det jo ikke noe veldig stort problem.. hehe.Opprinnelig postet av StianSvendsen
Den du linker til er vel nokså grei den. Har ikke brukt den men har på følelsen av at du ikke trenger noe bedre
Har tenkt til å bruke 5000-8000 ja.Opprinnelig postet av alekstef2
Falt litt for den jeg linka til.
Du har nok rett når du sier at jeg trolig ikke trenger noe bedre.
Men det virker som om du har litt peiling på dette.
Vet du om flere filtre jeg burde kjøpe når jeg først skal bestille fra usa?
Laks
Tenk over om du faktisk treng dette her. Gode grunner?
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Jeg har ikke så mye peiling på filtre men et sånt gradvis ND filter i forskjellige styrker (som påvirker kun en del av bildet, f.eks. den øvre delen, sånn at himmelen ikke blir for lys og det andre ikke blir for mørk) er jo alltids nyttig. UV filter er sikkert litt greit.
Ta en titt på denne siden så finner du nok fort ut hva du trenger.
MiniMan, en matteboks er noe av det lureste man kan kjøpe. Har du aldri opplevd at bildene dine blir ødelagt av en ekkel lens flare som du ikke legger merke til, som følge av sol eller en lyskaster? Det i seg selv er god nok grunn. I tillegg kan man jo feste filtre til den også. Lurt kjøp dette her du Stian. Skulle btw ønske jeg hadde så mye penger å bruke på en også![]()
Du tenker på polarisert filter. Den bryter lysstrålene i den retningen filteret er vridd, slik at man ikke får skarpe stråler inn fra oven, i tillegg til at himmelen får en slags fade på grunn av det. Det er derfor solbriller også er polariserte.Opprinnelig postet av alekstef2
Nei det finnes noe som heter ND grad filtre. Det er det jeg tenker på. Polariseringsfiltre er jo som jeg har forstått det man bruker når man vil unngå refleksjoner i vinduet osv.
Bokmerker