Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandvika
    Svar
    186

Standard Mattebox Filter?

Jeg har bestilt RedRock Micro sin mattebox, og jeg har null erfaring med å bruke mattebox filter. Noen som har noe erfaring med dette?

Evt noen filter som er å anbefale? Og om det finnes noe sted i Norge de selger slikt?
    NPS Film &; Video
    www.npsfilm.com

*Sony - HVR-V1e - Solgt
    *Canon EOS 7D
    *SG Pro r3
    *Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
    *RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
    *RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
    *MacBook PRO 17" (4GB ram )
    *Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Jeg ville kanskje vurdert filter pakken som Red Rock har lansert.

http://www.redrockmicro.com/microFilters/index.html

Så lenge du har ND filter på selve kamera så tror jeg med de to ekstra her så skal du klare deg fint i de få tilfellene der du har for mye lys.

Polariseringsfilteret vil du også til tider få bruk for.

Selv om pakken er litt dyr så slipper du jo å kjøpe enkelt filtere til alle objektivene dine, og de skal ifølge folk på dvuser etc være av god kvalitet.

ps: jeg har også bestilt matteboxen fra Red Rock, men det tar sin tid

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Grad-ND og Pola er de filterne som er nyttige. (Når du har ND innebygget i kamera.) Pakken fra Redrock ser fornuftig ut, jeg kommer nok også til å bestille den, når Redrock matteboxen materialiserer seg.

Når det gjelder mer eksotiske filtere med rare farger og sånt, er det generelt bedre å gjøre sånt i post i denne moderne tid.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandvika
    Svar
    186

Var derfor jeg lurte på om noe av det var vits, siden det meste gjør man post.

ND filter har man jo på kamera man er vel kanskje greit å ha det før objektivene
    NPS Film &; Video
    www.npsfilm.com

*Sony - HVR-V1e - Solgt
    *Canon EOS 7D
    *SG Pro r3
    *Canon FD lenses. 24mm F2.8 - 35mm F2.0 - 50mm F1.2 - 85mm F1.2 - 70-200mm F4 - 300mm F5.6
    *RedRock Micro M2 Encore, RedRock MatteBox, FollowFocus, mm.
    *RedRock MicroRemote *SOON TO COME*
    *MacBook PRO 17" (4GB ram )
    *Final Cut Studio 2 &; Adobe Master CS4 *www.youtube.com/npsfilm

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    75

UV-filter, Roberto... UV-filter...

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av GeEzah
    Selv om pakken er litt dyr så slipper du jo å kjøpe enkelt filtere til alle objektivene dine, og de skal ifølge folk på dvuser etc være av god kvalitet.
    Dyr og dyrt...
    Tilsvarende kit fra tiffen ligger på ca 600 - 800$. Så spørs det om de holder samme høye kvalitet som Tiffen og Schneider og ikke er noe formatt ræl.

Foreløpig er POL, Enhancer, Ultra Contrast(3) og snart NDGrad(soft edge) 0.6 i min bag, hvert til sitt bruk.

Pol filter brukt riktig er kult, kan gjøre forskjellen på en litt kjip himmel og en pen himmel, eller en mer dramatisk om man roterer litt mer.

Ellers alt til sitt bruk, det meste er best gjort optisk, men noen rene farge effekter gjøres like bra i post og man beholder ett relativt nøytralt bilde som utgangspunkt.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •