Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: mikrofon

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Arendal
    Svar
    105

Standard mikrofon

hva slags mikrofon funker best til replikker stemmer O.L.
    har prøvd dubbing men det blir bare jall, og mikrofon som henger over hodet blir det samme. men hvis men bruker slik som de bruker på TV og teater. slike som man henger på skorta osv, åssen blir det da?

og hva trenger man til bare å ta opp på mikrofon uten bruk av kamera mens man filmer(lyden fra mikrofonen og kameraet er ikke i den samme filen/blir tatt opp på to forskjellige medier)
    Jippy Kay Jay motherf***er

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard Sv: mikrofon

Sitat Opprinnelig postet av fanzycameraman Vis post
    og hva trenger man til bare å ta opp på mikrofon uten bruk av kamera mens man filmer(lyden fra mikrofonen og kameraet er ikke i den samme filen/blir tatt opp på to forskjellige medier)
    Kan svare delvis på denne. Jeg brukte en ekstern lydopptaker i tillegg til å filme, og dette resulterte i at jeg måtte synce 4 ganger på en 10mins musikkinnslag.... pga opptakkshastighetsforskjell eller noe... Men lydopptaker er vel det du i ditt tilfelle trenger vil jeg si, en med støtte for XLR kabel.
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2009
    Svar
    132

Standard

Sitat Opprinnelig postet av fanzycameraman Vis post
    Antar at du mente at du vil ta opp lyden på en båndopptaker og bildet på et kamera. Da trenger du en klappskive eller noe som lager en høy, kort lyd og som viser lett på tape når den lukkes. Grunnen til dette er vel åpenbar: MYE enklere å synkronisere lyden og bildet i post.

Skjønner egentlig ikke hvorfor du syns at mikrofon over hodet blir jall. Hvis du kjøper en ordentlig shotgun mikrofon så har du det problemet fikset

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •