Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Oslo
    Svar
    258

Standard Mikrofon til et Sony DCR-HC90E kamera!

Hei,
    jeg lurer da på om noen vet om det er mulig å koble en mikrofon til et Sony DCR-HC90E kamera?

Vet at jeg kan sette på gun/zoom mikrofon på toppen (eller hva det heter), men jeg tenker på en mikrofon med ledning ut, så jeg ikke nødvendigvis må ha kameraet helt oppi personen som snakker!

Hvis ikke, så må jeg jo ta opp lyden for seg selv. Kan jeg koble en gun mikrofon til et eller annet?

Vil helst ungå å måtte drasse med en stor dyr opptaker, da hovedformålet er intervjuer i byen.

Edit: Fant forøvrig den linken her http://www.video4.no/index.php3?ID=P...s&;counter=591
    Er ikke opptakerene så store allikevel? :P Siden jeg er ganske ung, vil jeg ungå å bli rundstjelt, men denne kan man vel enkelt gjemme i en sekk?

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Den opptakeren du har linket til koster nok en del mer enn du har råd til. 702-modellen koster 17000 kr, mens 702t-modellen koster 21000 kr.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    Oslo
    Svar
    258

Ok, men hva med mikrofon til selve kameraet? Vel, jeg vet ikke helt hva slags utganger og innganger jeg har, men vil gjerne kunne tilkoble en mikrofon!

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Skien
    Svar
    50

Sony har laget det vanskelig for oss, bare Sony's egen spesialmikrofon (surround?) passer i den spesielle lille skoen på kameraet. Det er ingen annen mikrofoninngang.
    En MD-spiller med mic-inngang gir meget bra lyd, og er sikkert den rimeligste løsningen for deg.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Har du en inngang det står MIC på, er den til Microfon.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •