Viser resultater 1 til 3 av 3
    Cadet 1
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    2

Standard Mikrofon til pentax k-7, mono eller stereo

Hei.

Jeg har pentax k-7 som jeg mener tar video i fantastisk videokvalitet. Derimot har kamerate innebygd mikrofon som ikke er like imponerende som videokvaliteten, men den har mikrofoninngang. Derfor har jeg tenkt å kjøpe en mikrofon.

Kameraet har en 3,5mm stereo mikrofoninngang.

Hva slags mikrofon bør jeg kjøpe? Da tenker jeg på merke og type. Bør jeg kjøpe mono eller stereo. Er det mulig å koble til monomikrofon siden inngangen er stereo?

Jeg skal hovedsakelig filme barna mine. Men jeg har også lyst lære meg mer om film.
    Sist endret av gorankh; 31st July 2009 kl 09:29

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard

Må nesten spørre standardspørsmålet når det kommer til anbefaling av utstyr, hvor mye har du tenkt å bruke?

Om du kjøper en stereo eller mono mikrofon har ingen ting å si, begge vil fungere.
    En populær mikrofon blant amatører er Rødes videomic, denne får du for 1250,- på fotovideo.no. Har denne selv og er fornøyd med lydkvaliteten, selv om opphenget kan gi noen dunkelyder hvis du er litt hardhendt med den. Røde har også en stereo videomic, men denne har jeg ingen erfaring med.
    Videre kan du jo gå opp til Sennheiser, men da blir det mest XLR kobling. Du kan jo evt kjøpe en overgang fra XLR til minijack om ikke mikrofonen trenger ekstern strøm. Mulighetene er mange...
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Cadet 1
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    2

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Hallojs Vis post
    Må nesten spørre standardspørsmålet når det kommer til anbefaling av utstyr, hvor mye har du tenkt å bruke?
    Jeg tenkte å bruke ca 500-1500 kr, så den du foreslår kan være et av alternativene.

Jeg har en venn som er musiker men han har ikke noe erfaring fra film. Han sier at det er lettere å fokusere lyden med monomikrofon. Og at man må ha erfaring for å kunne bruke en streromikrofon riktig. Som sagt, han har ikke erfaring fra film.
    Sist endret av gorankh; 31st July 2009 kl 13:07

Lignende tråder

1. sekk eller bag til sony z1 eller lignende kamera
    Av thomasdekinder i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 2nd March 2008, 10:17
  2. Ekstern mic og mono/stereo
    Av DJMartin i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 8
    Siste tråder: 13th October 2007, 15:04
  3. Røde videomic. Mono vs. Stereo
    Av EAJ i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 12
    Siste tråder: 24th June 2007, 20:13
  4. Fra mono til stereo i adobe audition
    Av erik i forumet Programvare
    Svar: 3
    Siste tråder: 16th December 2005, 23:20
  5. A:M eller 3D studio max? eller andre?
    Av Remi i forumet Programvare
    Svar: 11
    Siste tråder: 5th December 2004, 08:28

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •