Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Standard Mini-firewire.

Hei, jeg skal kjøpe bærbar PC til videregående til høsten, og jeg har ennå ikke funnet en med vanlig firewire. De fleste har mini-firewire (ved siden av USB-ene på dette bildet) http://www.hardware.no/tester/laptop...16/venstre.jpg
    Kan jeg bruke det til å legge inn film fra DV-kamera uten å miste kvalitet? Jeg regner egentlig med det siden selve kameraet har sånn plugg.. Men jeg vil helst være på den sikre siden

btw: Denne PCen ser veldig bra ut forresten http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=29701 er den jeg har tenkt å kjøpe

edit: kan jeg kople til ekstern harddisk gjennom den også? med samme hastighet

mr
    mr er offline
    Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skotselv
    Svar
    126

Standard Re: Mini-firewire.

du mister ikke noe kvalitet på "mini-firewire". Har prøvd det selv..
    ORIOROSA - Vår kortfilm http://www.recmedia.no/moriorosa

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Ja.

Du mister ikkje noko kvalitet på å bruke 4-pins firewire. Trur forskjellen berre ligg i at 6-pins firewire og sender straum. (Rett meg om eg har feil)

Har aldri sett ein laptop med 6-pins firewire for den saks skyld.

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard Mini-firewire.

Jeg har bærbar pc med "mini-firewire" og det funker helt topp! Ikke noe dårligere kvalitet eller noe som helst...

Hvilken linje og skole skal du gå på?
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Standard Mini-firewire.

media og kommunikasjon får vite om jeg kom inn på bursdagen min.. :P men jeg regner med det siden jeg har over 5 i gjennomsnitt

Bra at det funker ordentlig, da kan jeg legge inn video når jeg er på ferie og sånt, så slipper jeg å kjøpe så mange kasetter.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Mini-firewire.

Sjekk at harddisken på den bærbare har 7200 rpm. Ikke alle bærbare har så kjapp disk, og det bør man ha til videoredigering.

Og det går upåklagelig å bruke en ekstern harddisk. F.eks. kan du kjøpe et Icy Box harddiskkabinett med både USB2 og firewire for noen få hundrelapper. Med en slik kan man, ved å koble kameraet til PC'en med firewire og den eksterne disken til PC 'en med USB2, capture direkte fra kameraet til den eksterne disken.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    64

Standard Mini-firewire.

Hvorfor ikke kjøpe powerBook med det samme!?! Er vel mac dere skal bruke på medier og kommunikasjon? Jeg for min del kom inn på vk2, så da får jeg egen iBook. Hadde g4 på vk1, men siden det blir så lite media timer så holder det med iBook. Skal ha UB på vk2 som jeg virkelig ser frem til!
    år medier og kom. vk2 | åkra

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Nesodden
    Svar
    200

Standard Mini-firewire.

harddisken på den bærbare jeg tenkte på er 4200 RPM.. :? men jeg har jo en ekstern harddisk på 300 GB 7200 RPM firewire og usb 2
    har ikke lyst på mac egentlig.. Mac'en vi låner på media skal jo bare brukes til videoredigering, og jeg vil ha en PC i tilleg, jeg kommer jo også til å bruke den mye utenom skolen. Desutten er mac dyrt :P

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Mini-firewire.

Mac er dyrt ja... Men så jobber de også en del raskere på video og grafisk materiale... Dessuten holder de seg "moderne" en stund lenger en PC. De har også lavere "driftkostnader" (sjeldnere service osv). Men selv iberegnet dette er de nok fortsatt litt dyre... Må selv kjøpe meg Powerbook til høsten dersom jeg kommer inn på linjen jeg har søkt på... Gleder meg til å få en kraftig maskin å redigere på... Det som irriterer meg litt er at Powerbook ikke kommer med G5 prosessor og "kun" G4... Det er litt irriterende... Det er også litt irriterende at Powerbook pr. dags dato ikke er splitter ny, og at et kjøp nå vil være litt mindre lønnsomt enn en ny modell som muligens kommer om et års tid... Men jeg blir jo i tilfelle nødt til å kjøpe i høst, så det blir jo ikke et diskusjonstema engang det er jeg redd!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •