Viser resultater 1 til 4 av 4
    THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Mini HDV kamera med CCD bildebrikke?

Heisann

Enkelt og greit har kommet i en situasjon hvor CMOS kamera ikke fixer biffen og vi trenger et CCD kamera istedenfor, men jeg finner liksom ikke det jeg er ute etter på nettet.

Det vi er ute etter er et HDV (eller AVCHD kamera for del, men tviler det finnest) kamera med CCD bildebrikke som er på størrelse med f.eks Canon HV30.

Noen som har peiling på om dette i det hele tatt eksisterer? Kan godt være gammalt så lenge det har HDV.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Sv: Mini HDV kamera med CCD bildebrikke?

Kan jeg anta at du leter etter ett HD kamera som egner seg som POV kamera slik du nevnte i en annen tråd at du hadde brukt hv20 til?

I så fall så har vel Sony noe opplegg som skal fungere bra, selv om det er CMOS.
    http://www.sony.co.uk/biz/view/ShowP...oduct=HXR-MC1P

Vurderte en slik selv, men Panasonic kommer med en likende sak over sommern med HD-SDI ut/inn og 720p50 som jeg venter på.

Ellers er jeg usikker på om det i det hele tatt er laget så veldig små hdv kameraer med CCD brikker, kommer ikke på noen i farta. Problemet er at man ikke klarer å lage så små CCd brikker med så mange pixler som kreves for å få til akseptabel hd, med brikker ned mot 1/6" i Panasonic sine gamle dv kameraer vil det bli vanvittig mange pixler på ett lite område. Litt av samme problemstillingen er det som gjør at Panasonic har brukt cmos på hpx300.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Sitat Opprinnelig postet av Christian m Vis post
    Kan jeg anta at du leter etter ett HD kamera som egner seg som POV kamera slik du nevnte i en annen tråd at du hadde brukt hv20 til?
    Ja stemmer det, har og snust litt på sony'en du sikter til, har sett noen klipp på nettet og ser ikke noen kjempe problemer med roling shutter på det kameraet, men HD kvalliteten er som så

Fant faktisk helt tilfeldigt det vi var ute etter når jeg registrerte 5 års garantien på Panasonic kameraet gjennom forhandlere på videoutstyr.no, et JVC GY-HM100E kamera, det har 3 CCD brikker og tar opp på SDHC kort, tror det er en XDCAM EX HD variant eller no i den dur, var 35 Mbps i 1980x1080, går ut i fra at det ikke er full raster brikker men kvalliteten så grei ut den.

Men at Panasonic lager bulletcam var nytt for meg, kanskje vi skal vente litt til å skaffe oss noe sånt, kommer an på hvor vi plaserer dette på en bil, JVC'en må nok vike for der mest G krefter kommer inn i bildet, men det var mest tenkt til inboard i bilen og så foreløpigt har vi SD bulletcam på utsiden. Må se om årets budskjett dekker det, planen er vertfall neste år blir det full HD på hele pakken.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Tipper JVC'n har noe ala oppløsningen Sony Z1 har på brikkene eller noe slikt, ingen av JVC sine PROHD kameraer, selv det nye som kan ta opp på SxS kort har full oppløsning på brikkene. Er snakk om 35mbit MPEG2 på JVC GY-HM100E så er vel ca Xdcam EX teritorium i bitrate, i tillegg er det jo alltids kjekt å ha xlr input på mindre kameraer som man bruker som POV kamera.

Panasonic kommer med ett system som er egnet både for sitt eget POV hode;
    https://eww.pavc.panasonic.co.jp/pro...f/AG_HMR10.pdf
    og selve opptageren vil kunne brukes mot andre kamera hoder som ikke har lagring, feks. ICONIX som og lager HD POV kameraer. Jeg er dog redd prisen på Panasonic sin enhet blir en del stivere enn Sony sin, har hørt i draget rundt 2 -2500$ for opptager og noe tilsvarende for kamerahode. Så det koster å være kar, men i forhold til hva HD kameraer av denne typen kostet før er dette omtrent gibort priser....har sett priser på små spesial HD kameraer på IBC for to år siden som man omtrent måtte klype seg i armen for å fatte.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •