-
8th December 2008, 09:27
Cadet 3
Minimum oppsett for redigering av HD
Jeg har filmet en del med Canon HF 11. (24 mbps, Avhdc). Hva er minimum oppsett jeg trenger for å redigere det? Trenger å få rediger det det jeg har filmet, men har et minimum av penger for investeringer nå..... Hva er den billigste løsningen ? Software/Hardware.. Takk for alle innspill
-
8th December 2008, 20:52
Lieutenant
Sv: Minimum oppsett for redigering av HD
Sony Vegas Platinum funker om du skal redigere. For litt mer får du Sony Vegas Platinum Pro pack, om du ønsker litt mer innen tillegg. Det er f. eks mer effekter innen pro-packen.
Det finnes vel også Pinnacle Studios 12 Plus. Om det er bare liming og klipping du skal drive me, så er nok det mindre avansert om du er helt ny. Men Vegas er ikke noe vanskelig, det ligger mange hjelpemidler inne i programvaren, og sony svarer fort på mail.
Bruker Vegas jeg, veldig fornøyd og vil gjerne anbefale det.
Pinnacle Studios 12 plus ligger fra 600-800 kr, mens Sony vegas Platinum ligger fra 600-900. Disse prisene er fra nettbutikker, så regn med litt moms osv.
Pinnacle studio 12 har så å si de fleste elektro-kjeder i norge. Sony vegas er mer et bestillingsvare.
Håper dette var til hjelp
Isak
-
10th December 2008, 09:23
Cadet 3
Takk
Er det noen som har en link til en PC med minimum spesifikasjoner for å få dette til å fungere nogenlunde?
-
10th December 2008, 13:56
Lieutenant
har ikke en bestemt pc, men for å redigere HD greit må du ha ca 3-4gb ram for vista. Stor hardisk lønner seg også. 2 gHz er greit nok
-
11th December 2008, 08:04
Cadet 3
Jeg har en kopi av Adobe Premiere Elements 7 som jeg tenkte jeg skulle prøve. I systemkrav for det står det: "dual-core processor required for AVCHD ". Holder Intel Celeron Dual-Core Hastighet (GHz) 1,60 tror dere?
fant nemlig denne pcen på Lefdal: http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...ductTabcontent
Kan det fungere?
Takk for hjelpen så langt
-
11th December 2008, 13:13
Commodore
Celeron kan du glemme å redigere avchd med....
Så langt tyder alt jeg har fått med meg på at man bør gå for quad core for avchd.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker