ikke dumt. Trenger den ikke selv siden jeg allerede har Zoomen som funker som en drøm og vel så det.
Ønsker meg flere anmeldelser som denne her på forumet! Kjekt å ha
Apropos lyd, finnes det "on-camera" mikrofoner som tar opp i Stereo?
Har kjøpt en Sony ICD-UX70.
Det er en veldig liten mp3 stereo opptaker med innebygd stereo mic. Frekvens området er oppgitt fra 40hz til 20khz og da lager den 192k mp3 filer. Etter å ha testen den litt så gir den et bra inntrykk. Det svake punktet er nok de innebygde mic'ene. Den har uttak til extra stereo mic. Den har justerings mulighet for følsomhet. Sansynligvis er nok en zoom bedre, men icd-ux70 har en fordel av å være så liten. Jeg har tatt et bilde med et vanlig penlight (AA) batteri ved siden av. Den koster ca 1500 kr.
![]()
ikke dumt. Trenger den ikke selv siden jeg allerede har Zoomen som funker som en drøm og vel så det.
Ønsker meg flere anmeldelser som denne her på forumet! Kjekt å ha
Apropos lyd, finnes det "on-camera" mikrofoner som tar opp i Stereo?
Ja, røde har en :
http://www.libraprobroadcast.co.uk/p...tereo-videomic
Ellers kan den lille sony opptageren gjøre nytten som en tilleggs enhet. Kanskje man ønsker å filme noen som sykler og en som sitter på bagasjebrettet. Da tar man UX70 og putter i lomma eller teiper på hofta til sykkelisten(vekk fra kamera) Den veier også veldig lite. Da har man plutselig et stereo opptak av de to som sykler.
Bokmerker