Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: musikk video

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Svar
    8

Standard musikk video

Noen som vett hvordan du skiller en musikk video og en spillefilm når du lager en musikk video? og hvordan skal jeg redigere å lage filmen slik at folk sjønner at det virkelig er en musikkvideo jeg har laget?????

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2006
    Svar
    48

Standard Musikkvideo

Hei. Nå er ikke jeg mester i musikkvideoer, men jeg kan si det sånn at i en musikkvideo er det mye korte klipp, kommer litt ann på hvilken sang det er til. (eks: Bruk gjerne en gråtoning hvis sangen er en trist sang...) Ta og last ned noen musikk videoer så du får en sånn noe lunde peiling!

Prøvde og hjelpe!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard musikk video

Vel, hvis filmen mangler for- og sluttekster, inneholder kun én låt (som varer omtrent like lenge som filmen), har minimalt med handling, men gjerne hyppige glimt av noen som står og synger eller spiller, er jeg rimelig sikker på at det er en musikkvideo og ikke en spillelfilm...

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    73

Standard musikk video

En spillefilm skal også helst vare ihvertfall over 1 time.. 72 minutter lang må den være for å støtte fra Norsk Filmfond. En musikkvideo varer bare så lenge som som en låt varer..
    vh.
    Espen Olaisen[/url]
    ------------------------------------------
    If you want to sing out, sing out! - Cat Stevens

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Standard musikk video

Ulvike var 71 min og den fik støtte.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard musikk video

En kortfilm kan da også være en spillefilm - det er ikke lengden som avgjør det, men innholdet. De 72 minuttene som blir nevnt, har ikke med typen film å gjøre, men om det er en lang- eller kortfilm. Og både kort- og langfilmer kan selvsagt være både spillefilm, dokumentar, animasjonsfilm med mer. Men en musikkvideo er nok aldri noe mer enn en kortiflm. Om man da ikke skal betegne f.eks. musikkfilmen Woodstock på nærmere fire timer som en musikkvideo, da. Men de fleste vil nok anse den som en dokumentar.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •