Dette med 60p er forresten et stort pluss for meg iom at jeg filmer ski og dermed bruker mye slowmo..
Heisveis!
Skal en liten tur til Unaiten nå i Januar, og ble fristet av muligheten til å oppgradere til enten HMC150, eller HVX200... Vet jo i hvertfall at HVX200 og da sikkert HMC150 (som jo er ganske like slik jeg forstår det) gir vakre bilder, men så er det jo dette med P2 kortene. Dyrt er det i alle fall, men er det vanskelig? Hadde et lite HDC-SD5 AVCHD kamera før, og husker virrvarret av mapper og filer, så sånn sett frister ikke HMC150en så mye heller, men det er kanskje vanligst å konvertere filene? Eller finnes det annen form for forenklet workflow? (Bruker FCS) Filmer ski gjennom hele vinteren, legger alt inn på harddisker og sletter det som ble for dårlig for så å redigere det en gang på sommern/høsten, så sånn sett elsker jeg tape formatet... Hvis alt skulle kræsje og dø har jeg dessuten alt materialet fortsatt liggende på tapene.
Også kommer jo en million dollar spørsmålet: Kan jeg selge mitt ett år gamle og fint brukte XHA1 (som forresten verken er PAL eller den nye S versjonen) her i Norge, og kjøpe et av Panasonic kameraene nytt i USA, uten å måtte ut med for mye?
Takker og bukker!
mvh. Anders, 15
Dette med 60p er forresten et stort pluss for meg iom at jeg filmer ski og dermed bruker mye slowmo..
Bokmerker