Det er en mikrofon, ikke boom? Er forresten XLR den bruker. Mye mikrofonkoblingsprat her nå![]()
http://www.tabs.no/produkter/lyd/roede/roede-ntg2.html er dette en God Bom.... Følger det med stang?......
Er det XLR inngang eller Minijack eller hba det hetter?
Kamera: VX2000E
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Det er en mikrofon, ikke boom? Er forresten XLR den bruker. Mye mikrofonkoblingsprat her nå![]()
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Bom, eller stativ må du kjøpe utenom. Eneste som følger med er holderen til mic'en, så kabel må du også kjøpe i tillegg.
Va meint å kjøpe Røde i sommer, men musikk utstyr fanatiker kompisen min meinte den kunne ha litt høg diskant, så eg landa på Samson mic'er istadenfor.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Slår man aldri av mikrofonen? Er bare en bryter der som er vanskelig å komme til. Noen som vet hva denne gjør?
Det er vel ikkje low pass filter då? Har det på min NTG-1. Men sidan NTG-2 går på batteri, so er det kanskje ein av/på-knapp.Opprinnelig postet av Plecto
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Etter hva jeg har skjønnt med min NTG-2 er det low pass filter du slår av og på.Opprinnelig postet av MiniMan
Ellers trekker den strøm av batteriet så lenge det ikke mates phantom til den.
Det er det filteret det er snakk om, jeg leste det i manualen, men hva er den til?
Trekker mikrofonen strøm hele tia i og med at man ikke kan skru den av? Er ikke det litt lite gjennomtenkt?
Trur filteret er for å ta vekk vindstøy og andre ting, vil ikkje anbefala deg å bruka det. Bruk vindsokk.
Det er iallfall ikkje nokon av/på-knapp på NTG-1, so den tek straum so lenge den er kopla til.
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Nå Har jeg Kjøpt NTG-2 Microfone, Boom Pole, Dead Cat (vind hette), Forlengelses Lendning hehe Gleder meg til jeg får det!!!![]()
![]()
VR-V1E HDV
HDVlight
Hva burde jeg har "Low pass Filteret" på? :roll:Opprinnelig postet av Christian m
VR-V1E HDV
HDVlight
Bokmerker