Om du kjører programmer som utnytter openGL så er det "bare" å pøse på med kraft, i Avid slik jeg forstår hvordan MC nå er optimalisert er 3700 det kraftigste kortet man får utnyttet skikkelig. Sikkert litt vel dyrt, men noe mellom 560 og 3700 er vel hvor budsjett kortene finnes. Quadro 1700 er feks. hva Videoguys foreslår i sine DIY oppsett for Avid, som vel ligger på ca 3500 i Norge om jeg ikke husker veldig feil.
Jeg mistenker at Avid og 3D Max er de programmene som vil være mest sære på at du bruker rett driverversjon, ellers risikerer du å ikke få utnyttet kortet til det fulle. I Avid vil de ofte si at du ikke får avspilling på full skjerm ved bruk av feil driver versjon, som du sikkert kjenner til. Jeg ville prøvd de to respektive produsenters forum/FAQ sider for å fiske etter hva folk bruker og hva som kan gi mest for pengene. Jeg ville ikke gått under hva Avid setter som minstekrav om du planlegger å bruke avid som redigerings verktøy, det kan fort bli mer kostbart i tapt arbeidstid enn man sparer for en tusing eller to er ikke mange arbeidstimene i feilsøking og driveropprydding.
3D Max kjenner jeg ikke til i det hele tatt sånn ytelses messig og skjermkort, men det er jo nettopp slike applikasjoner disse proffe skjermkortene ble utviklet for en gang i tiden.
Quadro 1500 har jeg i min stasjonære maskin og m570 i laptopen, det er litt vanskelig å putte fingern på hvor mye forskjell det er i Avid siden det er stasjonært vs bærbart.
Sist men ikke minst om du vil spille av Bluray en gang trengs kort med HDCP støtte.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat
Bokmerker