Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 1
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    sogndal
    Svar
    2

Standard Ny glad amatør trenger lydhjelp!

HJELP 8O Har et Panasonic NV-GS230 og trenger hjelp til å velge videomic. Har lest litt om forskjellige typer og har kommet ned til 2 stk og vet ikke hvem jeg skal ta. En er Røde Videomic og den andre er Sennheiser MKE300. Er det noen som vet forskjellene på dem eller noen som har en av dem og vet om det funker bra? Tenker mest på lydkvalitet, støy og om de er bra nok rettningsstyrt. Eller er det noen som vet om andre micer i samme prisklasse som er bedre?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

jeg er ikke sikker på forskjellene, men de fleste har foreslått røde på dette forumet tidligere, Røde har minijack utgang så du kan koble den direkte til kameraet ditt, den andre er jeg ikke sikker på hvaslags kontakter har, men jeg ville gått for røde tror jeg, fordi det er masse folk som har positive erfaringer med den, og folk på dette forumet har brukt den mye...
    ww.blender3d.no

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Gå for røde videomic
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    88

Jeg var også i tvil om hvilken mic jeg skulle velge... men etter mye grubling og mange timer foran data'n fant jeg ut at "røde shot gun mic" var den som passet mitt behov, og ikke minst min lommebok best

den har bra lydkvalitet og den har en overkommelig pris.

anbefales.
    ony vx2100
    Deathlense fisheye
    Røde videomic
    sony vegas 7

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Så koselig at du er glad da =) Jeg ville også gått for Røde videomic.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    52

Røde Videomic gir nok mest lyd og kvalitet for pengene, ja. Kanskje ikke helt smertefritt med et slikt kamera, men. Kameraet har AGC (automatisk forsterkningskontroll) som du ikke kan skru av. Dette kan medføre en pulserende lyd ved mye variasjoner av lyden du tar opp. I stille øyeblikk forsterker kameraet opp såpass mye, at du risikerer å høre videohodet i kameraet snurre, og ved veldig høye lyder vil det bli forvrenging av lyden. Mange har redusert problemet ved å kjøpe en skjøteledning med volume-kontroll for å dempe mic-en http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383540. Denne skrus da helt ned, og ca 3 hakk opp igjen. Tror NV-GS 500 og dyrere kameraer kan justeres manuellt og skru av AGC her.
    Uansett: Kjøp micen. Verdt pengene.

Cadet 1
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    sogndal
    Svar
    2

ok.takk for alle svar.da går jeg til innkjøp av røde videomic og en volume-kontroll alt med kamera og sånnt er nytt for meg så dere har vert til stor hjelp :!:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •