Viser resultater 1 til 2 av 2
    Citizen
    Medlem siden
    Jul 2005
    Svar
    1

Standard Ny i faget - trenger tips til kjøp av videokamera!

Hei, og på forhånd takk for at du i det hele tatt har tatt deg tid til å gå inn på denne posten ...

Jeg er relativt ny i filmfaget, men har holdt mye på med lyd og musikk før. Jeg har en kraftig PC og et OK lydkort, og en rekke instrumenter. Det var når jeg lånte et billig DV kamera av min kamerat at jeg ble helt hekta på kombinasjonen lyd og bilde. Og nå må jeg ha mitt eget kamera.

Jeg har sett på mange kamera, og jeg vil helst slippe disse enkle menyer og funksjoner som liksom skal gjøre livet så mye lettere, men som snevrer inn friheten utrolig mye. Jeg har sett mye på panasonics PV-GS400 3CCD, men her i norge kommer prislappen på 14000 kr. Kanskje litt i drøyeste laget for mitt første kamera. Lurer på om noen av dere har tips på kamera som har et bra bilde, og MANUELLE funksjoner, eller kanskje dere kjenner noen som skal selge et brukt Panasonic GS400 :. ?

Jeg lurer også på hvilke konsekvenser jeg får om jeg importerer et kamera fra USA med formatet NTSC.

Jeg skal redigere alt på min datamaskin (Adobe Premiere Pro).

Takk for din tid

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Standard Ny i faget - trenger tips til kjøp av videokamera!

Hvis du ser på panasonic gs-400 som et bra kamera, men litt dyrt, kan du se på de andre kameraene i gs klassen... GS 200 og 120 blant annet... Har vel kommet 150 og 250 også hvis jeg ikke tar feil...

Med NTSC kan du få problemer på enkelte tv-skjermer som ikke støtter formatet, og hvis du skal redigere sammen opptak med noe en annen har filmet som er PAL!
    Det har også dårligere oppløsning enn PAL. Men det er jo helt klart mulig å bruke det dersom du har en TV som støtter NTSC og ikke har behov for å spille av opptakene dine utenfor husets 4 vegger f.eks.!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •