vi har jobba en del med en Letus Extreme på siste musikkvideo produksjonen vår (bilder kommer etterhvert). Den er helt grym å jobbe med! Bildene blir fantastiske!
Letus har gitt ut en ny adapter "Letus35 Ultimate" til en pris av: $4,499.00 (http://www.letusdirect.com/cart/letus35-ultimate.html)
Letus har også denne "Letus35 Extreme" til $1,199.00
Redrock har denne (http://shopping.netsuite.com/s.nl/c....ategory.700/.f) til en pris av $1,745.00
Er ganske stor pris forskjell på 25000,- og 6000,- Hvor stor er forkskjellen? Er skikkelig usikker på hvilken jeg skal kjøpe...
vi har jobba en del med en Letus Extreme på siste musikkvideo produksjonen vår (bilder kommer etterhvert). Den er helt grym å jobbe med! Bildene blir fantastiske!
Coming soon...
Smag og behag. Umulig å avgjøre spør du meg. Redrock har et stort tilbehørsapparat rundt seg og er anerkjent i USA. Brevis er kanskje mer portablel og man kan velge groundglass etter lysfølsomhet vs kvalitet, Letus virker som den mest populære akkurat blant visse kjennere som philip bloom. Personlig synes jeg det er mer fargeforvrengninger fra Letus enn fra Redrock og Sg pro, og teknologien er en litt annen. Prisen er ganske lik på alle disse fire, c.a 10 000+ekstrautstyr og moms/frakt. Modellen du nevner har litt flere avanserte funksjoner og er optimalisert/redesignet, så det er godt mulig dette er den beste adapteren, i tillegg til PS teknikk sin, som koster enda mer. Jeg sleit med å velge adapter, men endte opp med redrock pga design og tilbehør, samt at jeg fikk et spesiellt tilbud på den via en norsk fyr. Redrock har best skussmål i Oslo så vidt jeg har observert, og er lettere å argumentere for. Kanskje pga det var er blant de første som kom på markedet etter PS teknikk. Mange her på forumet som digger Letus extreme og SGpro. Redrock har litt dyrt ekstrautstyr.
Tror ikke 35mm adapterne har mer enn et par år igjen, da det snart kommer videokamera som tar de samme linsene, eller speilreflekskamera som tar hdvideo.
Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no
Forskjellen mellom Letus Extreme og Ultimate er at Ultimate har spinning glass som gjør rengjøring mye mindre brysomt. Adapteren kan også brukes på alle blenderåpninger og alle lukkerhastigheter. Det er med andre ord mye mindre begrensninger i adapteren.
De tilbakemeldingene på Ultimate som har kommet inn på DVXuser og DVInfo er fenomenale, men kvalitet koster.
Informasjon fra moderator:
Kommentarer på rettskrivning og tilsvarende er helt unødvendig. Et innlegg er slettet.
Vennligst ikke kommenter dette innlegget.
Ultimate har vel også byggekvalitet etter mer profesjonelle standarder, har jeg forstått. Laget for å konkurrere mot P+S Technik på det området.
Mens de andre adapterne du mener er mer "hobbyprosjekt" i byggekvaliteten. Ikke at det er noe galt med det; det holder prisen nede. Men min Brevis begynner å bli litt fissen etter halvannet års hard bruk rundtom i Europa.
Har brukt en del Letus extreme og har tidligere i sommer oppgradert til Ultimate. For alt annet enn lommeboken var dette et STORT fremskritt så den kan absolutt anbefales.
Til syvende og sist avhenger jo det hele hva utstyret skal brukes til. I tillegg er det viktig å tenke på at når man har man brukt såpass mye peng på et adapter så må jo andre komponenter som f.eks. linser mm stå i stil for å dra full nytte av forbedringene.
Det kommer gjerne en del ekstakostnader også ved kjøp av adaptere. Skinner, følgefokus og matteboks kommer gjerne i første rekke. Så følger gjerne raskt også en større monitor for å kunne få best mulig fokus osv...
Men så blir jo resultatene også på et nivå som gjør at man smiler resten av dagen. Det har også sin verdi.
Bokmerker